Första återfallet

Hehe. 
I'm baaaaack. Skämt åsido. Vad rolig jag är......
 
Vill bara dokumentera en typisk, märklig händelse i livet - när man lever som man lär. 
Jag brukar ladda ner utdrag från olika böcker i iBooks bara för att se hur andra skriver osv. (OBS. för inspiration, inte kopiering, jag skriver som jag skriver haha!) och kom på att jag är nyfiken på Viktor Frisks bok om sin ADHD, på upplägget liksom och hur i hela världen han kan skriva en hel bok om det. I alla fall.
Den boken finns tydligen inte på iBooks, och på Bookbeat finns den bara som ljudbok men jag ville ju bara läsa de första sidorna lite snabbt. 
Föööööör att göra en lång historia något kortare: Jag hittade en annan bok. "Vad vill du - egentligen?" av Erica Falkenström. Har aldrig hört talas om henne eller den boken tidigare. Men det var exakt vad jag ville läsa och längtade efter! Det konstiga med det här var att jag precis innan detta återigen gav Martin Buber ett nytt försök, hans Jag och Du som jag inte riktigt förstått tidigare men nu var det nog tredje gången gillt. Jag läste (Wikipedia-sidan hahaha men den är tillräckligt komplicerad) och förstod!
Självklart nämner hon inte bara Martin Buber i boken utan även Paul Moxnes som jag läst en del av tidigare!
Är inte det märkligt?! Egentligen inte, kanske. Men ändå. Jag blev lite (mycket) förvånad och var tvungen att titta i sökhistoriken för att se hur jag hittade Falkenströms bok, det var genom att jag letade efter Viktor Frisks bok - efter att ha läst om Martin Buber! 
 
Det var ungefär som när jag av en slump upptäckte (för min egen del alltså) att Alexander Bard är en filosof (hahah har fortfarande svårt att greppa det, hade verkligen inte en aning om detta) och efter det satte på en random podcast som han var med i och sedan tittade jag på ett random tv-program som han också var med i. Bara sådär, det var synnerligen märkligt hur jag aldrig någonsin tänkt eller sett Alexander Bard utanför Idol för hundra år sedan och sedan "ser" honom tre gånger i rad inom loppet av 24 timmar i tre olika sammanhang.
 
Det är så fantastiskt när man hittar saker man egentligen inte ens söker efter! Det bara ploppar upp, från ingenstans - eller just från det faktum att någonting omedvetet arbetar aktivt i hjärnan...
Jag är dock medveten om det här med cookies och vad det nu är, men jag menar sådant som inte någon algoritm (om den inte finns i hela universum...) kan styra över :-)
 
Jag har redan läst ut boken i alla fall. Det gjorde jag istället för att skriva tyvärr men jag ska försöka komma ikapp med skrivandet nu. Det är inte det att jag har fastnat, jag bara prioriterade att läsa en bok jag längtat efter att läsa utan att veta att den ens existerade, laga matlådor (blev fem stycken + en lätt lunch idag!) och diska.
Eftersom jag verkligen bara skumläste boken och fokuserade på det 'viktigaste' ska jag nog läsa igenom den lite mer noggrannt allt eftersom...
 
Om jag ska vara riktigt ärlig, när jag ändå redan är igång, utan att gnälla eller älta; så är saker och ting väldigt rörigt just nu. Jag hade verkligen hoppats på att vara i fas på tisdag när jag ska jobba men det känns änna rörigt.............. Allt runt omkring. Men som sagt: jag tar ett litet steg i taget, gör vad jag ska och hoppas (gör) på det bästa. Imorgon kanske jag måste sitta i bilen halva dagen för att hämta en katt. Känns sådär.... men funderar på att göra det för sällskapets skull liksom. Det var ju faktiskt en hel månad sedan jag gjorde det sist, bortsett från att jag ridit med sällskap. Åhå....
Denna dagen ett liv..........
MEN! Det var bara lite gnäll och en liten dokumentation om jag skulle få för mig att allting är jättelätt just nu. Det är det inte direkt, men jag väljer att göra det lätt. På rätt sätt.
 
Ok. Det var det. Nu ska jag återgå till skrivandet. Är fortfarande i pyjamas kan jag tillägga, kanske därför allt känns rörigt... Hehe. Men sen ska jag ut och då ska jag byta om så don't worry. Jag ska nog hinna med allt jag måste hinna med. Får sitta uppe och skriva i natt om inte annat, och sova lite i bilen i morgon. Vem vet, det ordnar sig bara man bestämmer sig för att det ska göra det. Då hittar man alltid en eller annan väg. Framåt måste man!
 
Adios!
 
 
Allmänt | |
Upp