Skriveri-skrivera

Oj, oj, oj.
Skrivandet går bättre än väntat. Dock har jag noll tålamod och även om jag vet bättre, förstår bättre, tror jag i alla fall att jag ska kunna skriva ett mästerverk på en vecka. 1. Det kommer absolut inte bli ett mästerverk. 2. Självklart tar det längre än EN VECKA.
Fortsätter jag i den här takten kommer den dock utan tvekan vara klar i slutet av sommaren - men - risken att jag fastnar är stor. Risken att det knappt ens blir en bok, är stor. Risken att det blir en bra bok är minimal. Men det kvittar. Övning ger färdighet.
Jag är ju tyvärr sån att när jag ska göra någonting så tror jag att jag behöver göra det dygnet runt dessutom vilket inte är realistiskt överhuvudtaget.
BALANS! För guds skull.
 
Nå väl. Klockan är två och jag har motionerat både mig själv och ponnyn, duschat och tvättat håret + dammsugit bilen. Och löst en hangry-situation; genom att äta två knäckemackor! Woho. Jag fick världens dipp, hade tänkt laga mat men det fanns inte en chans i världen att jag skulle orka göra det och då hade jag utan problem kunnat äta chips till lunch eller ett halvt paket kex som igår... Men tack och lov valde jag ett bättre alternativ. Bravissimo!
 
Nu varvar jag att skriva med att se på Bad Neighbours 2. Alltså jag älskar de filmerna?! Tycker de är så roliga... I alla fall första gången jag ser dem. Första gången jag såg ettan skrattade jag så jag dog och sedan tänkte jag se den en gång till ett bra tag senare men nä, då fastnade jag icke.
 
Det var det. Solen skiner och jag älskar livet igen haha! Upp och ner i vanlig ordning!
 
 
Allmänt | |
Upp