Snart ny månad

Det kanske inte vore dumt att förbereda sig för en ny månad?! Som en liten extra nystart.
Själv har jag blivit beroende av att skrolla igen... Men återfall hör väl till så jag kämpar vidare med att undvika sociala medier. 
 
Idag ledde det ena minst sagt till det andra så det "slutade" självklart med att jag tog en liten powernap efter lunch. Skulle kunna säga typiskt eller attans! Hahaha. Men nej. Det blir som det blir när det inte blev som det skulle! 
Nu halkade jag in på något annat än det jag hade tänkt skriva som vanligt...
 
Jag vill skriva något om den här bilden. Femton skäl varför! Hehe, något jag tydligen fotade av för ett antal år sedan men det är faktiskt väldigt bra små punkter!
 
Jag skriver under på varenda punkt. Men det är inte alltid lätt, vilket inte heller är meningen för hade det varit lätt hade det inte varit något att bry sig om! OBS. detta är tips för lata människor. När man kommit över en viss gräns behöver man inte piska sig själv framåt för då blir man väl utbränd... Men om man behöver vissa resultat är detta en bra liten karta att ha med sig på vägen.
 
Själv gav jag upp skrivandet förut, tillfälligt, för att jag kände att det inte blev bra. Ingen vidare kvalité och nu undrar jag om det stavas kvalitet, kvalitét eller kvalité. Orkar inte googla, så det får vara. Hur som helst. Jag vet att jag har det i mig, det handlar bara om att forma den där energin - eller först och främst komma igång och få upp energin. Jag blir energisk av att göra saker - energin kommer inte genom att man bara sitter och väntar! Eh, i alla fall. Energin, jag måste kanalisera den på rätt sätt, få den att jobba för mig och med mig istället för mot mig.
Just nu har jag varken någon energi eller vilja eller någonting för jag är hungrig........
 
Jag kan inte tänka klart just nu. Det är grundproblemet. Det känns som att jag inte ens tänker på någonting. När jag sedan försöker tänka på någonting blir det bara rörigt eller står still. Arg blir jag också på min stackars mamma när hon försöker prata med mig.
På tal om det har jag ett nytt matproblem. Jag vet inte vad jag ska äta?!?!?! Om tjugo minuter ska vi dock och handla, hämta ut ett paket smockat med kläder samt köpa pizza! Då kanske jag får ordning på den biten i alla fall. Det ser fortfarande ut som ett mindre krig här uppe för pappa har helt plötsligt lite för många kunder på en gång haha. Jag målar om ett rum, min bror tapetserar och farfar behöver handla mat... Det är jävligt irriterande för det är bara listerna som ska målas så är rummet klart!!!!! Men nej då. Den lilla sista saken ska ta längre tid än det tog för mig att måla alla fyra väggar två gånger..........
 
Funderar på om jag kanske ska gå en runda runt ån och försöka få lite frisk luft i min lilla hjärna. Mitt problem är, här, att jag återigen är osäker på vad jag vill. Men nu tänker jag kanske för långsiktigt igen. Det enda jag behöver göra är att jobba de dagar jag får jobba och skriva klart min lilla bok, deadline slutet av augusti men då vill jag också gärna ha hunnit med att skriva lite andra saker. Därefter förhoppningsvis börja plugga och det kommer ta mig tre år. TRE ÅR! Jag behöver inte fundera på något på TRE ÅR, bara plugga och göra det jag ska, vecka efter vecka. Synd att det inte riktigt passar mig...
 
Det är jag också väldigt osäker på, om att plugga verkligen är något för mig men nu är det sista gången gillt. Går det inte så går det inte, då får jag hitta andra sätt att ta mig fram men... Gud i London vad svårt allt ska vara. 
Men! Det finns fortfarande ingenting jag kan göra åt det här och nu. Allt jag kan göra är att ta ett litet steg i taget. En liten dag i taget. Är det inte konstigt hur tiden kan gå så snabbt men samtidigt så långsamt?
Dagarna bara går, ingenting händer... allting består. Haha!
 
Ok. Jag behöver helt klart mer saker att göra. Har för mycket fritid haha... men snart är det slut med det som sagt. Hjälp.
 
 
 
Allmänt | |
Upp