Sprungen mensmage

Alltså....... Jag älskar att springa från och med idag. Jogga, löpa, eller vad det nu heter. Jag och min svullna mensmage var ute och sprang idag mot alla odds.
Hoppas verkligen att jag fortsätter vilket så klart är min plan. Det som kan försvåra det hela är att skogen är en rätt otrevlig plats när alla insikter återuppstår... och jag föredrar att springa på mjukt underlag, i fred, i skogen på snåriga stigar. Men den dagen den sorgen! Några veckor till funkar finfint.
 
Imorse red jag ut med sällskap (otroligt brutal mensvärk som tack och lov släppte så småningom) och efter det fortsatte jag se på Sockerfilmen med mamma, vi åkte till naturreservatet och gick en promenad (mensvärk igen), handlade grillad kyckling m.m., vräkte i mig maten som en hungrig grottmänniska, såg på Biggest Loser, gjorde ingenting ett tag, gick upp och började skriva, bytte om och gick ut och sprang i kvällssolen, duschade och tvättade håret, smörjde in mig, åt mat, gick upp för att skriva för ca en timma sedan men fastnade på de förbannade så kallade sociala medierna..... =)
 
Denna dagen ett liv.
 
Åh. Har bara skrivit åttahundra ord idag men känner att jag inte kommer få mycket mer gjort än så. Ska nog gå ner och göra dagens tredje kopp té och se på kvällens Biggest Loser... Det är lite farligt men jag tror jag har kontroll. Jag vill ha kontroll. Jag har kontroll! 
Den enklaste lösningen är att intala sig att man är en person som gör vissa saker som man behöver göra. Jag är en person som löptränar, äter nyttigt, är glad och skriver geniala texter (bortsett från här haha). Mycket, mycket simpelt. 
Kan inte beskriva hur fantastiskt bra det känns att ha sprungit så mycket som jag sprang förut, trots att snoret rann och min hals dog, när man kommer in i andra andningen är det bara att springa tills kroppen inte orkar mer. Och kroppen kan man träna och stärka. Ooooootroligt. Härligt.
 
Näe, jag är nöjd med den här dagen. Det är lite svårt när exempelvis mamma är ledig. Jag skall icke låta det påverka mig men det blir lite som det blir då... Imorgon har jag dock ingenting mer att göra än att städa bilen och övervåningen! Då blir det andra bullar. Dessutom, även om jag inte skrev mycket idag kom jag på flera bra idéer. Jag kom igång, om inte annat.
 
BRAVO!
 
Haha, hej.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp