Tralalalala

Japp. Idag kanske är dagen jag äntligen tar tag i mitt stackars öde.
Igår var uppenbarligen ingen bra dag och jag kan inte påstå att jag vaknade på jättebra humör med energin i högsta högg - men jag valde den rätta vägen. Lite häst, lite frukost, lite youtube... Sedan satte jag mig här vid mitt skrivbord och här har jag suttit större delen av dagen. Ostörd. Bortsett från vissa ofrånkomliga avbrott. På tal om det ringer min mamma nu...
-- 
Avbrottens avbrott. Har hämtat mamma nu.
 
Hur som helst har jag skrivit en hel del idag men 1. inte tiotusen ord 2. det är inte speciellt bra. Suck. Men det spelar ingen roll... Även om det hade varit roligare om jag var ett geni som kunde skriva som ett geni... 
Det självklart så att ju mer jag skriver desto bättre och snabbare blir jag. Övning ger färdighet.
Dessutom. Även om det inte blir bra är det nog mer givande att skriva än att se på film, serier, youtube och skrolla igenom sociala medier......
 
Det är skönt att ha något att fokusera på, något att göra. Men det tar ju dessvärre stopp ibland och ärligt talat har jag ingen aning om vad jag ska skriva om. En sak leder till en annan... Och ibland börjar jag skriva något helt nytt. Osv. Ett riktigt elände det där. 
Detta är liksom igår en riktigt mellandag. Utfyllnad. Känns det som.
Berättade för mamma vilken tur vi har som får gå och lägga oss varje kväll! Haha. Hon förstod inte riktigt vad jag menade men det är exakt vad jag menar. Så jäkla skönt att få gå och lägga sig varje kväll. Så som jag har skrivbordet nu gör att jag har sängen bakom mig så den ser jag inte röken av, om jag inte vänder mig om. Vilket är bra för det gör att jag inte går och lägger mig på dagen hoppas jag. Däremot längtar jag efter att få gå och lägga mig ikväll, då sängen ser så mjuk och inbjudande ut.
 
Ok. Det var bara det. Dessvärre måste jag nu invänta dagens/veckans/månaden ångest-händelse som tyvärr kanske tar lite väl mycket av min tid idag. Men mamma längtar också tills detta är över så jag kan inte lämna henne ensam även om jag gärna skulle slippa.... :P Det kan jag dock icke med att göra så. Dessutom är jag inte jättesugen på att skriva mer för jag vet inte vad jag ska skriva om så det blir en respektabel och godtagbar ursäkt. När ångest-händelsen äntligen är avklarad ska jag ut och jogga en sväng, duscha och äta - därefter ska jag fortsätta skriva enda tills jag somnar. Om inget oväntad händer *pepparpeppar*.
 
 
Allmänt | |
Upp