fysisk ångest strikes again

Kära nån. Varför ska jag alltid hamna i konstiga situationer när jag är ute och går, rider, eller springer som jag gjorde igår.
Helt jävla sinnessjukt.
 
Det har gått över tolv timmar nu men jag har fortfarande rejäl fysisk ångest. Förmodligen eftersom jag inte vet vad den faktiska eventuella faran är - och polisen är ju inte mycket till hjälp. Vill verkligen inte vara en sån där otrevlig, gnällig typ men jag kan inte låta bli att undra vad vi har polisen till?! Hur i hela världen kan vi ha så få poliser att det tar två timmar innan de kan kolla upp något som skulle kunna vara akut? De hade bara kunnat ringa ett samtal, till en uppenbar person och fråga vad den gjorde - det måste de väl kunna göra utan att misstänka personen ifråga?!
 
Tror att jag grät så mycket i måndags och tisdags att jag inte har några tårar kvar, för jag känner att jag skulle behöva gråta lite för att lätta på ångesten en liten aning i alla fall. Inte för att jag har något att gråta över alltså, men bara för att lätta på trycket................. 
Jag är visserligen väldigt lättskrämd men det som hände igår var det inte bara jag som reagerade på; av någon sjuk jävla anledning befann jag mig på platsen en minut innan vad det nu var som hände, hände. 
 
Usch. En sak är säker och det är att jag inte är så bra på att hantera stress. Vilket jag i och för sig på sätt och vis redan vet men när jag kommer upp i varv på det där sättet - det är som när jag blir ledsen över något och tror att det aldrig någonsin går över. När jag blir så där stressad tror jag inte att jag kan lugna ner mig, att jag måste vara hyper och att det är alla andra det är fel på. Jag borde ha tagit det lugnt och förklarat ordentligt varför det var en ovanlig händelse och inte liknade något annat ofarligt och oskyldigt..........................................
Får hoppas att polisen åtminstone ringer och säger att de inte hittade eller såg något, så kan jag nämna då att jag inte ringde i onödan utan för att det verkligen var något märkligt och extremt jävla obehagligt.
 
Känner mig så jävla dum. Gud alltså.............. Det var säkert inget allvarligt men det kan vara bra att veta det ändå... De kunde ha skrämmit slag på någon annan än mig, det hade kunnat bli värre konsekvenser än att jag får ångest hahaha........... Sen skrämde ju jag slag på en annan stackars tant som jag ringde till, också i superstress och halv panik och det får jag också ångest av. Herregud, stackars människa. Usch haha.
 
Usch och fy och blä.
Tur i oturen var det ingen som tog livet av sig själv i alla fall så just det behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte hindrade.... :P
 
För att fokusera på något positivt så har jag mycket bättre kondition. Först trodde jag inte att jag skulle orka springa en meter (önskar i efterhand att jag varit lat och stannade inne för att fortsätta skriva..........) men jag sprang en kilometer utan att stanna och sen orkade jag springa mycket mer ändå! Sen fick jag ju springa lite extra som en jäkla galning för att jag blev så rädd..... :PPPPPP
 
Försöker verkligen stålsätta mig för att inte bli påverkad psykiskt av det som hände eller inte hände igår. Så jag ska nog bara fokusera på att skriva nu och låta bli att tänka på det. Låtsas som att ingenting alls har hänt... tills något faktiskt händer. Försöka att inte bry mig, intala mig att det inte var något farligt och andas, andas, andas tills ångesten släpper. Kan bara säga att jag igårkväll verkligen inte hade haft något emot någon ångestdämpande medicin eller så...... Somnade inte förrän efter midnatt någon gång, kunde inte somna på ett bra tag för första gången på evigheter för kroppen var på helspänn och uppe i varv. Jag tog en magnesiumtablett visserligen som kanske eventuellt hjälpte till en liten aning. Men alltså.... Det var verkligen ingen rolig överraskning sådär på en söndagskväll.
 
En del människor är så jävla respektlösa (och konstiga) om inte annat. Blir så trött på det. Hur svårt är det att fatta att rättigheter även innebär skyldigheter?! Att man kan visa lite hänsyn och respekt för andra människor (och djur) i närheten åtminstone? Seriöst...
Hela min söndagskväll blev förstörd + att jag inte kommer kunna släppa detta på ett bra tag eftersom vi inte ens får veta vad som hände. Får se hur mycket polisen orkar bry sig - men seriöst, allt som krävs är ett samtal och det samtalet har inte jag lust att ringa i fall det faktiskt var något konstigt som hände. Men det är ju också jag som inte kommer våga gå ut ensam mer på ett tag om folk bara kan åka ut hit och skjuta hur som helst när de känner för det.......
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp