HALVVÄGS!!!!!!!

Alltså jag har i princip skrivit EN HALV BOK NU!!!!!
37 000 ord! Det är inte klokt. 
 
Dels kan jag utveckla det jag redan skrivit en hel del mer - dels har jag hela slutet kvar att skriva + lite andra saker.
 
Jag räknade lite på att om jag skriver 1000 ord i timmen kommer jag kunna bli klar på 8 dagar om jag skriver fem timmar om dagen. 5000 ord om dagen så är jag klar om åtta dagar. Hur sjukt är inte det?!?!
Känns mycket bra.
Förbannat tråkigt att skriva bara. Som sagt. Men jag försöker intala mig att det är roligt, och det är det väl på sätt och vis - annars hade jag ju inte gjort det.
 
Det som dock faktiskt är tråkigt och som jag drar mig för är själva "redigeringen" och att utveckla det jag redan skrivit. Jag avskyr att läsa det jag skrivit och jag avskyr att förbättra det, i alla fall tanken på det. Det är som att hoppa över ett jättehögt hinder varje gång jag ska börja redigera ett stycke. Uääääh.
 
Sen är jag rädd att kvalitén är för dålig som sagt, eftersom jag skriver så snabbt............ Men som sagt, det går att utveckla en hel del. Det svåra är årstiderna också, oftast tänker jag att det är sommar men tidsmässigt måste det vara typ höst eller vinter.... Det där är lite svårt.
Jag hoppas att det blir bra i alla fall. Min tanke är ju att det är mer en ungdomsbok och då tänker jag att ju "enklare" det är desto lättare/roligare blir det att läsa. En del Y/A-böcker tycker jag är SVINTRÅKIGA och förstår inte hur yngre människor kan vilja läsa det? Jag vill inte ens läsa det. Så jag har satsat mer på händelser och känslor än tråkiga miljöbeskrivningar (som jag dock på sätt och vis älskar).
 
Oh well.... cykelställ. Det blir som det blir.
 
 
Allmänt | |
Upp