inte perfekt; sorry but not sorry

Det slog mig igen - anledningen till att jag inte har några vänner längre:
Jag tål inte 99.9% av jordens befolkning. 
 
 
Jag känner mig som en sån jävla betraktare. Betraktare med stort B :PPPPP
Gång på gång ser jag situationer liksom utifrån, från ett yttre perspektiv, och blir alldeles förfärad och förvirrad.
 
Jag fattar inte; hur ingen annan kan fatta. Hur kan "ingen annan" se och märka det jag ser och märker?!
 
Det sjuka är att jag idag för första gången på länge kände mig lite delaktig. En pratglad person berättade någonting som var ganska roligt, egentligen inte så värst, men jag behövde verkligen skratta lite. Då kände mer delaktig än vanligt och allt var bra. Det tog dock inte många sekunder när den personen gått iväg förrän motsatsen dök upp. 
Först fick det mig att känna mig dålig, jag började tvivla och känna att jag borde ändra på mig (för att passa in och göra andra nöjda) men ganska snabbt tänkte jag bara tvärt nej. Jag tänker inte känna mig dum och fel och vilja ändra på mig bara för att någon annan, helt insiktslös människa, säger något. 
 
Bah. Jag vet inte. Jag är bara så trött på att hela tiden förhålla mig till andra människor. Att jag hela tiden ska anpassa mig men ändå blir det aldrig bra. Är så riktigt jävla trött på att det inte verkar finnas en enda människa som bara kan vara utan att tycka, tänka och döma så jävla mycket. Vaaaaad är det för fel?
Det är som sagt lite därför jag ibland drabbas av en överväldigande besvikelse. När ingenting, absolut ingenting anpassas efter mig - och jag vet att det är otroligt egoistiskt men alla andra är ju så jävla egoistiska. Haha... Problemet är väl att jag är ännu värre själv, förmodligen därför jag stör mig så mycket på det.
 
Jag är bara så, så trött på folk överlag. Vilket är komiskt för imorse, innan jag kom fram till jobbet, tänkte jag skarpt att det inte är det att jag inte tycker om någon utan att jag bara inte orkar umgås så mycket. Men det är exakt vad det är, jag står inte ut med gnälliga, negativa, tråkiga, missunsamma, avundsjuka, humorlösa människor utan självinsikt. Som inte ens försöker.
 
Nu ska jag bara försöka stå ut med mina föräldrar i tre dagar......................... och få så mycket gjort som möjligt................. och hoppas på att jag är ledig resten av veckan även om det innebär mindre pengar.........................................
 
Kan återigen bara konstatera att mitt liv suger. Så jävla mycket. Men jag ska läsa så mycket "självhjälp" som möjligt en stund nu, sen se på en film och sova... Därefter kommer jag göra allt i min makt för att vara mig själv och göra mig själv glad genom att äta goda saker, göra det jag borde göra osv. 100% effektivt egoistisk.
 
Blä.
 
 
 
Allmänt | |
Upp