så dum i huvudet

Ok. Jag ska strax göra ett ordentligt personlighetsbyte - men:
Jag är dum i huvudet på riktigt, värt att komma ihåg.
 
Jag gnäller och gnäller och gnäller över att inget roligt någonsin händer. Min kusin vill att jag ska ta ledigt två dagar i sommar för att åka utomlands i fyra dagar. Min reaktion? Neeeeeeeeeeeeeej tack.
Vad är det för fel på mig?!
Hjälp, jag blir mörkrädd. Visst, jag förlorar två dagars inkomst + resekostnaden men ändå. Wtf. Måste sluta vara så snål på alla sätt och vis.
 
Ok. I värsta fall får jag väl inte ledigt osv. osv. osv. Men gode gud, jag måste släppa loss mig själv från snålhetens vidriga grepp.
 
 
 
För övrigt har jag nu skrivit mina fyrtiotusen ord nu. Det är en halv bok på tre veckor och fyra dagar. Jag satsar på det dubbla. 80. Saken är den att jag visste inte vad de fyrtiotusen första orden skulle handla om så det är väl inte hela världen att jag inte vet vad de fyrtiotusen sista kommer att handla om? 
Ärligt talat tycker jag att vissa delar är väldigt bra. Blev nästan lite tårögd av ett visst stycke men det kan också bero på att jag stal den idén från mitt egna liv........... Haha! Nu har jag läst den delen så många gånger att det ser skitdåligt ut så det är svårt att säga - men initialt tyckte jag att den var genialisk så.... Vi får se vad som händer.
 
 
Allmänt | |
Upp