söndag eller lördag???

Vet knappt ej vad det är för dag idag.
 
Jag sov som en klubbad säl imorse och vaknade inte till liv förrän ungefär kvart i sju, trots att jag hade första alarmet på klockan sex... Då kastade jag mig ut till stallet för att släppa ut hästarna och sedan gick jag en ganska lång promenad i skogen. Eller därimellan gick jag in, satte mig i soffan och kollade lite yoooooutube och drack en kopp té.
 
Minns ärligt talat knappt vad jag skrev igår kväll. Det är därför jag måste skriva av mig allt klegg för när jag väl har gjort det är det som bortblåst! Då kan jag bara släppa allt och gå vidare.
 
Just nu är jag ganska sur för att min hy blivit så dålig igen. Därför åt jag både wienerbröd och brioche igår + potatisgratäng idag......... Jag som varit så duktig med att undvika mjölkprodukter......... Men när det tydligen inte hjälper så varför?!?!?!?! Även om jag fattar att det tar tid och att jag kanske även är allergisk/överkänslig mot jordgubbar vilket också ev. kunde vara en orsak, i och med att jag fick typ tillfälliga nässelutslag efteråt...........
 
Jag vet inte. Jag ger upp. Dock har jag börjat kunna acceptera min dåliga hy lite bättre och på riktigt känna att det inte är hela världen - men å andra sidan är det inte så jävla roligt ärligt talat. Det tar så mycket tid och energi. Jag hade så gärna gått osminkad jämt och ständigt, i alla fall slippa äckliga jävla foundation och puder som både jag och min hud hatar mer än allt annat på denna jord. Det kostar pengar också, det blir dyrt i längden..............
 
Gick en sväng med ponnyn förut innan jag skulle longera henne och kände ba: näe, jag hatar mitt liv - igen.
Men det gick över ganska snabbt som tur var.
 
Hur som helst. Tillbaka till min dag. Efter promenaden åt jag frukost och såg på Marcus Oscarsson på TV4, eftersom jag undviker Twitter m.m. så är det en väldigt bra sammanfattning av saker och ting (inte för att jag bryr mig direkt men.....). Därefter bytte jag om till bikini, tog med mig ett gäng böcker och lite möbler ut på gräsmattan där jag satt och låg till halv ett ungefär. Så nu känner jag mig lite halvbränd.
Jag läste en psykologi och en filosofibok från gymnasiet för att fräscha upp minnet lite; alltid roligt och intressant. 
 
Har gjort i ordning mitt klädrum nu på eftermiddagen också. Äntligen! Nu är det så fräscht och fint där inne - men - fyfan vad mycket kläder jag har. Med tanke på att jag inte har något liv och mest bara är hemma så... vad ska jag med alla de där kläderna till? Usch. Det värsta är att jag redan rensat bort en hel del tidigare så det är inte riktigt problemet. 
 
Jag har kommit av mig lite med skrivandet, det som gick sååååå bra i torsdags. Eller när det nu var. Hatar det, att jag lämnat en del ofärdiga "spår" som jag inte längre minns vad jag hade för tanke med. Jag är inte i rätt mindset just nu överhuvudtaget. Jag känner mig väldigt tom och... ointresserad. Om jag ska vara riktigt ärlig drömmer jag nästan nu igen mest om ett kravlöst 7-4 jobb, fem dagar i veckan och TV-tittande som största intresse....
 
Jag vet vad jag ska göra för att få igång inspirationen och motivationen men gud alltså, vad jag hellre skulle vilja lägga mig i soffan, mosa i mig chips och dricka pepsi och se på en film eller vad som helst....................
Men icke. Den tiden i mitt liv är över och jag minns på ett ungefär hur satans tråkigt det var, innan jag tog tag i mig själv och började skriva. Har det gått tre veckor på måndag tro? Herregud. Jag har en jävla massa att skriva ikväll och imorgon. Men imorgon ska det bli regn och jag behöver inte göra någonting förutom att gå på en morgonpromenad och kanske "styrketräna" eller yoga lite. Dessutom är jag ju ledig på måndag också så.........
 
Måste bara hålla ångan uppe!!!!! 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp