måndag

Måndag, helt enkelt.
 
Allt är väldigt svårt just nu. Väldigt svårt. Jag försöker men faller platt, gång på gång. Märkligt.
Jag har äntligen fått parkering och skrivit på kontrakt. Om sju och en halv månad kommer jag få (hyra) en helt ny lägenhet i stan...
 
Det låter roligt men kommer bli svårt, främst med tanke på hästarna.
 
Såg eventuellt en person idag jag inte sett på år och dagar. Jag kände igen hennes hårkvalité och bebislena, bleka hy. Om det nu var hon hade hon ändrats en hel del, men vissa saker går inte att förändra. Det blir också ganska uppenbart när man plötsligt står öga mot öga, 50 meter ifrån någon man varit så nära.
 
Det river då upp det faktum att jag förstört mitt liv på detta vis. Fatta det. Jag fattar och det är svårt. Lite för svårt att ta in. 
 
Ena stunden är det någonting bra att gå sin egen väg och ibland inte. Jag blir inte klok på det. Varför vissa människor anses vara normala fast de är helt dumma i huvudet och andra som inte är helt dumma i huvudet ändå blir betraktade som alla möjliga negativa saker.
I det här fallet tillhör jag de sistnämnda - inte helt dum i huvudet men ändå.... många svårigheter.
 
Lite dum i huvudet är jag väl men jag förstår mycket mer än vad många andra gör. Tror jag. Det är svårt att säga.
 
Men till exempel idag... herregud. Återigen. Att vissa människor bara pratar och pratar och pratar, vägrar att lyssna på mig när jag väl säger något och sedan när de inte längre har något att prata om - förväntar sig att jag ska säga något. Nu hittar jag på lite men ungefär så är det. Vissa människor bara babblar när de har något att prata om - medan de gör detta vägrar de lyssna på någon annan (iaf mig) - men till slut tar det slut för dem också och då ska någon annan fylla ut tystnaden?!
 
Det är ganska tråkigt bara... alltihop.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp