älska det som händer

Jaha. Så kan det gå.
Nu var 20.000 ord skrivna men jag insåg att det i genomsnitt bara blir ca 2000 ord om dagen. Oh well. Jag ska inte fastna vid antal ord, men jag behöver det så att jag inte gör för lite bara. Det är lätt att känna sig nöjd med att ha skrivit en sida i Word och tro att man ska komma någonstans med det.
Inte den här gången vännen!
 
Å andra sidan är det 2000 ord om dagen av kvalitét! Det är inget strunt, ingen utfyllnad utan bara rena, konkreta saker som tvärtom skulle kunna fyllas ut. Jag vet inte, jag vet ingenting - men jag är nöjd och har nyss klappat mig själv på axeln för att jag faktiskt tvingade mig själv att skriva de dryga tusen orden som fattades även om det tog emot på alla sätt och vis.
 
Är lite inne i en fas då jag är rädd för att lyckas. Jag blir rädd för att komma upp i den där exalterade känslan som gör mig smått galen. Nu är jag ju lite heltokig i vilket fall som helst men när det liksom bubblar över - även om det är av lycka - så är det nästan lite obehagligt.
 
Men idag är jag nöjd i alla fall. Den stora frågan är om jag kommer kunna skriva 2000 ord om dagen + jobba. Säg att det försvinner tolv timmar om dagen åt att jobba, äta och träna... och om jag går och lägger mig vid tio. Det blir fyra timmar om dagen jag kan skriva på sin höjd i så fall. Det kan absolut gå men då måste jag verkligen vara effektiv? Aja. Det är bara att prova och se. Jag kan inte göra mer än mitt bästa.
En annan sak kan komma att bli annorlunda också på jobbet så det kanske gör saker och ting lite lättare för mig, inte riktigt lika krävande och, eh nervöst? Jag vet inte. Vi får se.
 
Det känns bra igen i alla fall. Mycket bättre än igår kväll när allt gick åt helvete och jag bara blev allmänt uppgiven :P
 
Så kan det gå!
Tack och hej! Nu ska jag skriva lite till och sedan klockan åtta är det nya avsnitt av Modern Family <33333333
 
 
 
Allmänt | |
Upp