BAKA EN BOK

Idag tog det mig ungefär en arbetsdag att komma igång och skriva. Det kan hända att jag vaknade innan klockan sex imorse pga. stress. Bland det första jag tänkte var om jag skulle sätta igång att skriva... Tyvärr gjorde jag inte och sedan fastnade jag i en jobbig dagdröm hehe.
Det sjuka ju, som jag kom på igår under min evighetspromenad, är att jag borde dagdrömma mindre när jag skriver och hittar på en massa - fantiserar - men icke. Det är väl olika saker, det jag dagdrömmer om och det jag skriver om men i alla fall. Borde det inte trötta ut hjärnan lite?! Jag fick en sjuk hang up men jag tror jag lyckades göra mig av med den förut. Det viktiga är att inte mata den utan säga ifrån, fokusera på något annat och våga vägra typ.
Men fy vad jag älskar att dagdrömma. Skulle utan problem kunna dagdrömma mig igenom hela livet.
 
Bestämde mig dock förut ett nytt upplägg som jag redan frångått en aning. Här, vill jag bara redovisa vad jag gjort under dagen för jag är typ besatt av att dokumentera mitt liv. För min egen skull. Jag tycker det är roligt att gå tillbaka och minnas saker jag aldrig att kommit ihåg om jag inte skrivit upp dem!
Jag har äntligen även börjat använda min kalender dagligen... får se hur länge det håller men än så länge känns det stabilt. Dock är det bara enstaka ord som står där, om vad jag ska göra etc. och det för inte med sig några minnen. Därför behöver skriva lite mer utförligt, här.
Och jag känner att mitt känslobabbel är väldigt oväsentligt. Det kanske är bra att skriva av sig men inte ens roligt för mig själv att läsa om så det kanske jag ska försöka vänja mig av med...
 
Jag vaknade alltså ungefär kvart i sex imorse och kände att jag bara inte kunde somna om. Det korkade här är att jag verkligen vill börja gå upp tidigare och nu när jag vaknar av mig själv funderade jag ändå en stund på varför jag inte kunde somna om? Du ska inte somna om ditt pucko! Snart är det bara en vecka kvar tills jag ska jobba för första gången på över en månad och då måste jag gå upp klockan sex. Det tråkiga är ju dock, ja jag ältar det fortfarande, att jag hade börjat gå upp klockan sex lagom tills sommartiden kom och förstörde allt. Så nu är det som att tvinga sig själv att gå upp klockan fem, fast klockan bara är sex. IRRITERANDE för lilla mig. Skoja.
Mamma släppte ut hästarna och katterna och jag låg kvar en stund i sängen och tittade på youtube-videos och kanske lite annat......
Åt två stekta ägg till frukost + dallassallad och lagom till klockan åtta gick jag upp och satte mig vid skrivbordet. Men jag började alltså inte skriva ordentligt förrän klockan två...
Bland annat kunde jag inte låta bli att lägga mig i sängen lite. Råkade somna lite. Osv. Jag sov inte allt för mycket dock! Utan jag vaknade efter en stund och kastade mig upp ur sängen och satte mig vid skrivbordet igen. 
Jaja. Det ena med det tredje. Jag gick ut för att kolla till hästarna och då kom katten efter och ville gå ner till ån. Så vi gick ner till ån. Två rådjur sprang på andra sidan. Suck. Ponnyn var livrädd även idag och stod bara och tryckte längst upp vid grinden...
Jag gick bort till mitt favoritställe och där var det så pass härligt att jag gick in och hämtade datorn och satte mig där och skrev något helt random. Bättre än inget, tänker jag.
Så egentligen började jag inte ordentligt förrän efter tre. Så att säga.
 
Pappa kom nyss hem med två hamburgare och en dricka från McDonalds (jag bad han köpa Pepsi i affären men det hade han uppenbarligen glömt... hehe) för jag gjorde valet att vara hemma ensam ikväll och skriva. Så nu är det bäst för mig att jag skriver som en skållad råtta för jag ångrar en aning att jag inte följde med dem......... Men vad fan, en gång måste jag prioritera mig själv en aning. Jag vågar inte släppa efter för mycket. Massa tid försvann igår och ja. Det blir inte bra om jag inte skapar en ordentlig rutin så fort som möjligt.
Hoppas de får det trevligt, jag önskar att jag kunde följa med men det skulle inte bli trevligt om jag var stressad och blir sur över det...... Pest eller kolera! Det blir nog väl!
Nu har jag bakat ekologiska pommes frites i ugnen som jag ska mosa i mig och därefter fortsätta skriva. Har satt mig i fåtöljen i vardagsrummet och här kan jag nog få mycket gjort! Hehe.
 
Hej!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp