hälsosidorna

Saker jag älskar just nu:
  • Hälsosidorna.se
  • Zoella, Pointlessvlogs & SacconeJoly
  • Zoe's bok Girl Online <3333 (hahah alltså min mentala ålder är inte 23.......)
  • Baconchips (mosade i mig en hel påse förut, bara 90 gram dock hehe)
  • Pepsi
  • Att sova
  • Mina djur
  • Solen
  • Att det snart är påsk
  • Mormor och morfar, och farfar (och farmor så klart<33333)
Jag är så sinnessjukt trött att jag gör allt i min makt för att hålla ögonen öppna. Ändå sov jag en stund extra imorse efter att ha släppt ut hästarna. Oh well, cykelställ...
Jag är också verkligen skriv-inspirerad och motiverad just nu men jag orkar inte skriva ordentligt ändå. I vanlig ordning. 
 
Jag tycker att det är så svårt att skriva när jag är på bra humör. 
Jag är på bra humör idag. Min sociala utmaning som jag våndats över gick över förväntan. Insåg att jag kanske inte är så osocial i alla fall. Det är dumt att sätta etikett på sig sjäv, tänker jag.
 
Jag har ätit alldeles för mycket igen. Jag skriver jag alldeles för mycket. Jag, jag, jag. Men jag är verkligen proppmätt, vilket inte är konstigt. Problemet är att jag hela tiden tänker jag måste sluta äta så mycket, ät inte så mycket, gud vad jag äter mycker - och så fortsätter jag äta alldeles för mycket eftersom det är det jag tänker på. Jag har tack och lov aldrig fått "dåligt samvete" eller ångest över mängden jag äter men man blir ju tillfälligt handikappad av mättnaden när det känns som att man har svalt en hel ponny. Jag vill gå ut och gå, eller egentligen hade jag tänkt springa idag men vill knappt röra mig. Orkar inte röra mig.
 
Ska börja äta små portioner men regelbundet/ofta istället. Och behärska mig hur gott något än är, för när något är gott kan jag äta tills jag nästan kräks och det är väl en ätstörning om någt :P
Jag blir verkligen helt skogstokig av hunger innan jag känner hungerkänslor. Hangry deluxe. Så därför är det bra även på den fronten om jag äter regelbundet.
 
Hahahha stackars min mamma, det ringer i hemtelefonen gång på gång + i hennes mobil medan hon pratar i hemtelefonen. Haha. Låter lite roligt och stressigt. Alla på en gång, som vanligt. Och nu ringer det på dörren också hahahaha.
 
Eh ja. Bara mättnaden lägger sig ska jag endast njuuuuuta resten av dagen av lugnet. Solen skiner, det är varmt, alla lever och mår relativt bra, jag är ledig och längtar tillbaka till jobbet men har inget emot att vara ledig några veckor till, det gick bra att rida idag (trots att jag aldrig mer skulle rida igen.....) och sååå vidare.
 
En rolig sak dock, som jag återupptäckte idag, är att det är mjölk i hamburgarna, själva köttet, från Max. Jag har vetat om det men glömt av det de senaste hundra åren och i min enfald ett antal gånger beställt hamburgaren utan ost.... Värt. Så typiskt! Max är de enda med svenskt kött men så ska de ha mjölk i det... Oh well. 
Min hy har blivit sämre igen så jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Funderar på att göra ett riktigt ordentligt mjölkprodukts-uppehåll och se om det hjälper. Jag har försökt så många gånger att det börjar gå ganska bra, mina föräldrar har anpassat sig matlagningsmässigt osv. Det borde gå... Men ibland blir jag sugen på framför allt ost haha. Det ser ju så gott ut... Men! Förra veckan, när jag åt lunch på Max (med mjölk.....bah) och pizza på kvällen bad jag mamma köpa en pizza utan ost från ett specifikt ställe och den var sååååå god även utan ost. Så jag vet åtminstone var jag kan få en god pizza utan ost.
 
Herregud! Kan jag sluta skriva eller?!
 
Jag ska nog städa i mitt dressingroom (haha) nu och därefter gå ut och gå en sväng. Vill verkligen jogga idag också eftersom jag ska tvätta håret ikväll (gör det varannan dag så försöker undvika att svettas eller smutsa ner det de dagar jag inte vill tvätta det). Såg två stora svanar i ån i förmiddags, yay! BTW, FYI...
Ska bädda rent i sängen också tror jag, känns dock som att jag gjorde det nyss men samtidigt som att det är dags igen... Kanske ska vänta till på fredag som en kompromiss?!
 
Har faktiskt hållt mig undan från Internet och sociala medier riktigt bra idag. Dock livsfarligt att tänka så för nu vill jag gå in på Twitter bara liiiite. Funderar på att bokmärka vissa Twitterkonton och bara titta på dem, så jag inte fastnar att skrolla i evigheter. Bra idé!
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp