HELLO!

Revolutionerande nyhet. Eller inte alls. Jag vet inte.
Vi får se, helt enkelt.
 
Påsken är över nu för min del. Pappa är ledig imorgon dock, så klart. Sedan mamma på tisdag men sen på onsdag är jag äntligen ensam hemma igen! MEN DET SPELAR INGEN ROLL LÄNGRE!
För jag måste sluta vara en slav under omständigheterna. Det lät hårt. Var inte så jag menade. Utan bara att från och med nu gör jag de saker jag behöver göra. Punkt slut. Snöstorm eller solsken. Det kvittar. 
Oh no, fick en liten pust av dödsångest där men det försvann lika fort som det kom. Alltså...
På tal om döden undrar jag 1. hur länge min farfar kommer leva 2. om min katt kanske faktiskt är jättesjuk och måste avlivas inom en snar framtid.......... samt om jag har fått sämre syn? Hehe.
 
Hur som helst. Ibland tror jag att jag vill göra saker jag inte alls vill göra. Som att "blogga", vilket ja de facto gör just nu fast jag ser det mer som en opersonlig, eller nej, en personlig men icke privat dagbok. Som ingen ändå läser utom jag. För jag vill inte att någon ska läsa? Jag förstår inte hur en del skriver om, i alla fall på gränsen till, privata saker och delar på sin facebook. Ehm. Ja. Nej.
Idag fick jag en liten insikt om vad jag faktiskt vill göra. För första gången på mycket länge kände jag det som kallas för "vilja". Jag har alltid varit sån att jag vet precis vad jag vill och inte vill, genom att följa min magkänsla samt ha-begär, typ. Men den försvann. Och nu börjar den komma tillbaka så smått.
Den andra meningen i detta stycke är inte sann. Vad jag menade var att jag tror att jag skulle tycka det var roligt att skriva sådana där DIY-tips eller något liknande, som artiklar i ett magasin eller något. Jag kan ju inte ens förklara det för det är inte något jag är intresserad av! Jag vill inte göra det! Jag bara tror det!
 
Jag är så konstigt.
 
En eventuell nyhet är att jag vill rabbla upp små saker som har hänt vissa dagar här. Bara för att kunna minnas. Som i en dagbok. Samt skriva av mig mina fkn kletiga känslor. Som i en dagbok. Men det göttigaste och köttigaste har jag andra planer för.
Mohahaha!
 
Alltså man blir helt kletig i hela käften av påskmust - hur mycket socker är det där i egentligen? Usch.
Idag har jag faktiskt ridit vilket gick helt magiskt bra eftersom ponnyn inte dummade sig förrän jag tänkte typ "wow vad bra det går" och hon tvärvände rätt in i skogen. Två gånger. Men hon var lika duktig idag som igår när jag tömkörde henne och hon verkligen var maaaaagisk. Jag skrittade dock bara idag. Åt båda håll, i de båda små skogarna + lite trav det sista bara. Mvh Hon som aldrig mer skulle rida.
Fyfan vilken idiot jag är. Tror jag i över ett år nu har hållt på och väst/sagt/halvt skrikit jävla idiot då och då för mig själv, bara sådär från ingenstans när jag tänkt på något dumt jag sagt eller gjort. Med då och då menar jag ett antal gånger varje dag. Det jobbigaste är när jag gör så på jobbet. Vet inte hur många gånger jag har fått lite smått panik över om jag sagt det högt eller bara viskat för mig själv, lite svårt att avgöra ibland hahahaha.
 
På tal om jobb undrar jag och undrar hur det kommer bli. Alltså. Jag undrar inte alls mycket/ofta men när jag väl undrar så undrar jag verkligen. Två fasta månader i alla fall. Böööö. Juli och augusti så klart. Pang på plugg sen bara. Direkt. I vanlig ordning. Annars är min drömlägenhet till salu just nu. Som tur är finns det dock flera liknande så det är väl lugnt. En dag kanske.... Om typ tio år. Hehe.
 
Näe. Nu är klockan halv nio och jag ska nog börja öva på att fokusera. Göra någon liten plan. Städa?
Haha jag vet verkligen varken ut eller in. Var ska jag börja? 
Jag har i alla fall gått och sprungit en runda idag. Det var skönt och bra gjort. Direkt efteråt duschade jag och tvättade håret, smörjde in mig, satte på mig pyjamas och gick ner och åt påskmat från igår. Göttttttt.
 
Jo jag ska nog börja med att försöka skriva ner vad jag vill uppnå och hur jag ska göra det (till att börja med). Det är ganska simpla saker jag vill göra - inte försöka skapa en exakt planet-kopia av jorden - som att läsa mer (specifika böcker att hämta kunskap från) och skriva (något vettigt). Hm. Hm. Hm.
Ok. Ska slänga fram yogamattan och se om några bra idéer ploppar upp om jag vrider kroppen i lite olika konstiga positioner haha.
 
 
 
Allmänt | |
Upp