SJUKDOMSINSIKT

Japp. Ett steg bakåt - och ta TVÅ framåt. Jag vet att the M-day är på ingång så en släng av PMS är inte omöjligt. Men sådana här jagkommeraldrigfåjobb och världenkommergåunder-dagar kan jag nog drabbas av ändå.
 
Dock ej från och med nu. För från och med nu kommer jag leva i min egna lilla bubbla där allting är jättebra. Det är bättre att vara en optimist som blir besviken än en pessimist utan hopp. 
Med bubbla där allt är jättebra menar jag att jag kommer fokusera på det som är bra, det jag är tacksam för - hur litet det än är. Inte lägga för mycket vikt vid onödiga, tråkiga saker helt enkelt.
 
Fast jag vet inte... nu kommer tvivlet igen. NEJ!.
Visst; jag kanske aldrig kommer ha råd med en bostad jag älskar och stormtrivs med, jag kanske måste bo hemma tills mina föräldrar dör... *spårar ur på en gång*. Skit samma. Jag har ett bra sparkonto. Har jag inte råd att låna till en lägenhet (vilket ju är helt jävla sjukt dessa satans lånade pengar alltså - jag har pengar till instasen redan nu men ingen fast inkomst = inget lån). Alltså. Det kommer ordna sig på något sätt. Man kan inte lösa ett problem som kan komma i framtiden, här och nu, innan man vet vad problemet är. Omöjligt.
Så.
 
Jag kan inte ändra på mina tidigare misstag och jag kan inte heller lösa mina eventuella framtida problem nu. Nej. Bra. Hakuna matata!
 
Vad jag kan göra nu är att utbilda mig och samla på mig kunskap. Vilken lyx! Nej fy nu kräktes jag inombords av tanken på plugg-panikångesten. Men nej! Även det ska jag sätta stopp för. Ingen ångest, ingen oro - HAKUNA MATATA.
 
Herregud. Men detta är vad jag måste göra. Minsta lilla tvivel måste mötas med ett DET GÅR JÄTTEBRA - HAKUNA MATATA! Haha snacka om att jag önskar att jag vore en normal människa... Var jag tvungen att födas med rumpan först och bli tvärtemot världen? Why, oh why?!
 
Jag är loppbiten, arbetslös, utbildningslös, vänlös, hopplös...... Men väldigt glad ändå! Imorgon är det en ny dag och en ny vecka. Rätt som det är kanske jag måste börja jobba igen. Då snackar vi problem... :P Nejdå. Det blir nog bra!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp