Solsken efter Regn

Det är inte bra att tro för mycket, på saker och ting.
Det blir som det blir, i vilket fall som helst.
 
Snart blir det vår på riktigt. Denna fasanfulla vinter är snart över! Måste alltid fundera på hur länge vintern är... Har vi ett halvår av elände och ett halvår av liv?! Det skulle jag nog säga. Nov-april är ett eländes elände. Oktober på gränsen. April på gränsen. Si sådär på halvåret med bestämda ord.
 
Nu är det mindre än en vecka kvar. Jag har mindre än en vecka på mig att fixa mitt liv. Haha! Skoja. Exakt sådär ska man inte tänka. Det blir som det blir...
 
Vad jag försöker göra är att njuta av det som är. Av ledigheten innan jag börjar jobba och av det som är innan det börjar grönska på allvar. Det är nära. Allt är nära. Livet är nära. Snart börjar det. Just nu är det som att vara på väg uppför den högsta backen på en bergochdalbana, man vet att snart går det bara nedför - på ett positivt sätt. Det man längtat efter och betalat för, men först måste man sakta men säkert ta sig högst upp, innan det roliga kommer.
 
Det bästa av allt är att mamma bara är ledig en dag den här veckan, vilket är perfekt. Förut trodde jag att det var imorgon, att det var onsdag i dag och var verkligen tvungen att tänka efter och till och med kolla på mobilen. Så det känns som att jag får en EXTRA dag imorgon eftersom jag återigen är veckovill(d) och inte har koll riktigt på tid och rum... Typ.
 
Så ja. Det går och och ner. Helt enkelt.
 
Det är helt sinnessjukt men jag har verkligen börjat äta bra och som jag ska. Med måtta. Igår åt jag hamburgare från max och beställde kycklingburgare UTAN OST, Ramlösa till dricka, en supergod vitlöksdipp till pommesen (måste kolla så att den är mjölkfri men det tror jag??? vet dock inte säkert... det var den som tur var!).....
Vill inte säga för mycket men det är en bra början i alla fall och det är bättre än jag någonsin lyckats med.
 
Idag har jag mest bara suttit här i fåtöljen i vardagsrummet och skrivit. Ca 4000 ord. Har ätit, diskat, matat hästarna i mellan osv. Inget super-kravigt. Bara enkelt och produktivt. Sålt aktier har jag gjort också vilket är så jävla ångestframkallande. Först var jag rädd för att jag satt ett för högt pris (med några ören) och sen när jag äntligen fått sålt dem efter några timmar så hade aktien ökat med två kronor än priset jag satt hahaha. OMG jag säger då det. Det är ingenting för mig. Får bara ångest som sagt även om det bara är småpengar... Jag förlorade ingenting på att ha köpt den aktien två gånger i alla fall, utan några hundra kronor eller ett par tusen extra fick jag istället som plåster på ångesten.
Nej usch. Även om det är lockande att få mer för mina sparpengar så kan man ju aldrig veta säkert förrän efteråt. Det är för risky med mycket pengar utan någon kunskap och just nu står aktie-kunskap ganska långt ner på prioritetslistan. Jag vill inte lägga för mycket tid eller energi på pengar. Det är jättebra att ha, absolut, men vad fan. Nej tack, det finns många andra saker jag hellre gör och som jag mår bättre av haha.
Nu har jag provat i alla fall.
 
Regnet verkar ha upphört en aning så jag ska nog pallra mig ut till stallet för att byta täcke på ponnyn och mocka boxarna. Sedan ska jag fortsätta måla och sedan laga mat hade jag tänkt. En promenad vill jag hinna med också! Nu kom mamma farandes på vägen så det är bäst jag sätter fart! 
 
Ciao.
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp