bahhh

Har funderat de senaste två veckorna på att börja köpa kurslitteratur men sköt upp det tills igår.... då det redan var för sent!!!!!! ATT JAG ALDRIG LÄR MIG.
 
Nu har jag i alla fall köpt fyra begagnade böcker, av typ tio... Varav bara en av dem är till de första två kurserna... Först tänkte jag vänta med att köpa böckerna till höstens senare kurser - eftersom jag är dum i huvudet - men tacolov kom jag på mig själv och bestämde mig för att försöka köpa böcker även till dem. 
Vore skönt att ha det avklarat liksom och inte behöva lägga ut tusentals kronor på helt nya böcker i onödan... Vet ju hur mycket användning jag haft för dem tidigare......
 
Fast den här gången ska jag plugga så det ryker från böckerna och mina öron så det är lugnt......... Det får kosta vad det kostar. Jag bor ju hemma och kan lägga studiebidragspengarna på böckerna så det är no problemo.
 
Tycker dock att det är lite roligt att jag förra helgen inte kunde förmå mig att ta tag i bok-letandet pga. ångest och därför nu inte får tag på en enda bokjävel. KARMA!
 
Suck och stön. Börjar ju dock, tacolov, inse att det är lika bra att ta tag i problemen på en gång i stället för att skjuta upp dem. Det fick jag verkligen svart på vitt idag... 
Ett annat litet problem är att en av böckerna, till en av de första kurserna, inte ens finns att köpa som ny. Den är slutsåld. Det finns dock en nyare upplaga som kostar trettonfuckinghundra kronor, men det är inte den som står med i listan så i donno... Hur gör dem då? Det fanns en begagnad på hela internetet men den är såld.... Självklart den svinigaste dyraste boken också som inte finns begagnad någonstans. Är inte det höjden av älskvärdhet?!
Jag skall dock inte klaga för det ger mig bara en anledning till att vara EXTREMT tacksam över min ekonomiska situation samt boendesituation. Jag behöver således inte oroa mig för pengar eller onödiga kursböckers eventuella svindyrhet. Det får kosta vad det kostar, det gör inget... Kom på mig själv beklaga mig över att jag bara har ett x-hundratusen-77-tusenkronor (var tvungen att skänka 3 laxar till min far) på mitt sparkonto och ba; eh hehe, kanske inte ska gnälla allt för mycket... det är ändå ganska många tusen...
Kämpar dock för att komma upp i mitt sparmål lagom till min sista lön. Vill verkligen att mina hundratusen ska börja på en viss siffra från och med nu. EJ under den siffran. 
 
Har sökt CSN nu också vilket också är ett extremt ångestmoment för mig. Även om det handlar om gratis pengar så att säga. Man får alltså i princip betalt för att plugga - hur jävla underbart fantastiskt är inte det? Det är helt sinnessjukt och något man/jag tar alldeles för givet. Det är helt galet egentligen. Det kostar mig inte en krona utan jag får pengar för det! Seriöst. Tredje gången gillt för min del och förhoppningsvis kommer jag i framtiden kunna betala tillbaka mina hipphoppsbeslutsvirrigabeslut tack vare denna utbildning. Den som lever får se.
 
Jag ska bara verkligen försöka uppskatta allt, motbota ångesten och hålla den i schack, och njuta av att vara FRI SOM EN FÅGEL de kommande tre åren. Det är inte att ta för givet. Att kunna röra sig fritt, bara läsa böcker och plugga hela dagarna, gå på någon föreläsning då och då osv. osv. Så gött liv kommer man inte ha förrän man är pensionär igen och då är ju livet som bekant snart slut vilket kanske inte är riktigt lika uppiggande som nu när man har hela arbetslivet framför sig + ev. pensionärsliv. Och döden. Alltid döden.
 
Skit samma. Det var bara det. Solen skiner, det regnar, jag var ute och gick i shorts och tshirt i värmen förut. Jag sprang runt i trädgården med kaninen vi kaninvaktar och sedan åt vi pannkakor till llunch (inte kaninen, som jag ska göra pannband av). Det är en massörmänniska i stallet och fixar en häst. Om en stund ska vi åka till mormor och morfar. Jag har gjort vad jag kan för att få tag på begagnad kurslitteratur samt ansökt om CSN.
 
VAD MER KAN MAN BEGÄRA?! Det är helg. Två veckor kvar av mitt låtsas-jobb som jag verkligen ska njuta av och försöka att inte slita ihjäl mig på. ÄR SÅ JÄKLA CHEERFUL ATT DET INTE ÄR KLOKT! WOHO.
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp