dag fem

Det kanske bara är att inse att vissa perioder, utan anledning, är tråkigare/hemskare/jobbigare än andra...
 
Imorse ville jag verkligen inte gå upp. Kan räkna på en hand de gånger jag inte velat åka till jobbet på morgonen och idag var det en sådan dag. Kom i alla fall iväg i hyffsad tid...
Det innebar dock att jag inte fick i mig något koffein vilket resulterade i att jag har haft vääääärldens huvudvärk hela dagen eftersom jag dessutom inte tog något kaffe på frukosten. Efter lunch somnade jag till i någon sekund jag vet inte hur många gånger - det var rena tortyren. Kändes som att jag aldrig hade varit så trött i hela mitt liv och inte trött-trött utan bara somna innan man ens lagt huvudet på kudden-trött. Till slut var jag tvungen att vara sluta med det jag höll på med på datorn och göra något annat istället, vilket ju är väldigt bra att jag både har stillasittande dator-grejer att göra och mer fysiska saker. 
 
När jag kom hem satte jag mig vid solväggen utanför stallet och fikade lite innan jag gick in (eftersom pappa började såga och föra oväsen) och la mig i soffan och fortsatte se på GG... Mot alla odds somnade jag inte?! Huh?
Lite senare gav jag mig ut min rangliga cykel och tror faktiskt att jag cyklade över en mil och tog ut mig riktigt ordentligt i kvällssolen. Nu har jag duschat, tvättat håret, druckit té och ätit ekologiska vindruvor och plommon som jag gick ut barfota i trädgården och plockade :D
 
Wa, wa, wa. 
 
Det värsta var att jag trodde att jag hade glömt mina hörlurar på skrivbordet i fredags och tog därför inte med mig några andra. Men det fanns såklart inga hörlurar där utan dem har jag säkert tappat bort i vanlig ordning..... Så jag kunde inte lyssna på någon podd på hela dagen så det var inte undra på att jag höll på att somna :P
 
Näe, nu när slutet är så nära känns det bara riktigt tråkigt, surt och jobbigt att jobba. Samtidigt är jag livrädd för de kommande tre åren. Ångesten... Jesus. Jag vet ju vilken otur jag brukar ha och vilka märkliga, pinsamma situationer jag brukar hamna i.... Som bara idag när jag skulle köra hem från jobbet och typ höll på att krocka tre gånger pga. mina dåliga, klantiga och impulsiva beslut. Fyfan. När man inte ens kan lita på sig själv liksom haha.
 
Jag fööööörsöker verkligen förbättra mig i alla fall och min attityd. Det går sakta men säkert någorlunda framåt.
 
Bla bla bla.
 
Har liiiite ångest inför onsdag också. Vill bara få det överstökat men vägen dit är så jävla jobbig och obehaglig. Så mycket meck, så många problem och irritationer som kan uppstå för att inte tala om själva domen. När jag duschade förut kom jag att verkligen tänka på det faktum att en dag, förhoppningsvis väldigt långt fram, måste vi ta beslutet om ponnyn också. Det slutgiltiga beslutet. Herregud. Det är ingen idé att oroa sig inför det nu, jag vet, men den dagen... hjälp. 
 
Jaja, jaja. Ska fundera vidare och jobba vidare. Detta är väl bara en allmänt jobbig och tråkig vecka som man måste ta sig igenom. Inte för att det blir bättre efteråt utan bara för att det är så det är. Hahah.
Måste verkligen sova nu. Min hjärna är inte som den ska, det är det enda jag vet.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp