kaoz-världen

Skulle bara kolla Twitter lite snabbt innan jag gick och la mig men herregud... Vad i hela världen är det med folk i hela världen?
Precis tossiga.
 
Jag känner att jag inte riktigt kan tänka klart men inser nu att det finns de som har mycket sämre tankeförmåga...
Vem behöver påhittade tv-serier när det finns verkligheten som faller samman (menar: i märkliga diskussioner, inte fysiskt i krig)?
 
Det mest häpnadsväckande måste vara nazisterna i USA. Det är ju ett kapitel för sig och dessa människor kan ju inte ha många hästar i stallet precis. Den första frågan är om det ens vet någonting (riktig fakta, all fakta) om Hitler och Andra världskriget? Okej att de är rasister, det är mer logiskt även om det är oacceptabelt - men nazister? Hur fick de in nazism och Hitler i dagens samhälle i USA? 
 
Aja, jag orkar inte ens försöka sammanfatta alla märkligheter jag läst om den senaste timmen (eller två...) för jag är egentligen bara intresserad av slutresultatet. Jag gillar svenska, politiska Twitter men det verkar komma allt fler troll som inte gör någon nytta alls. En del, väldigt få, kan vara roliga men när det blir mer än en eller två förstörs ofta annars intressanta diskussioner så det är väl nästan en tidsfråga innan det blir som kommentarsfält på FB alt. stora amerikanska twitterkonton....
 
Min slutsats är att det finns väldigt många idioter och att det inte finns några färdiga, felfria tankar/tweets/åsikter.
 
 
Allmänt | |
Upp