När allt går åt helvete

Haha jag tror jag avlider snart, på riktigt.
Tur i oturen att jag lade till ett sinne av stål efter mitt senaste psykbryt. Ett motstånd av titan.
Jag tänker inte låta någonting sänka mig längre.
 
MEN!
 
I torsdags strejkade min kropp fullständigt. Fattade ingenting. Visste inte jag skulle kräkas, svimma eller skita på mig när jag väl kommit fram till jobbet och skulle jobba. Åkte hem halv tio. Gjorde inget av de tre alternativen, tacolov, men känslan av något skulle kunna hända är jobbig nog. Ok. 
Härlig dag trots pissigt mående.
På kvällen sedan - jaha. Det var någon sorts mensvärk eventuellt i kombination med något annat. Vem vet vad som hände... bla, bla, bla.
Fredag. Mår mycket bättre men hinner aldrig riktigt komma i fas med småsakerna och detaljerna i jobbet vilket ger en hemsk känsla av otillfredställelse, saknad av kontroll samt vetskapen om att det blir ännu stressigare och mycket rörigt på måndag morgon. Oh well.
Åker hem i den lilla värmeböljan som råder. Ville hem så fort som möjligt också för vi skulle passa på att tvätta brunbjörnen aka ponnyn. Sagt och gjort. Ponnyn får sig ett bad och en promenad och jag är nära att avlida för jag har ont precis överallt i varenda kroppsdel.
Men. Hungrig, trött, ont överallt och lite smått grinig skulle jag bara tvätta alla borstar för man vill inte borsta en nybadad ponny med smutsiga borstar. Efter kanske två minuter händer det. GRÖNSÅPA I ÖGAT!
Herrejävlar. Det kändes som att jag fått ett eldklot i ögat på en gång. Så jag bara vrålade på mamma som höll i slangen men har en reaktionsförmåga som en yr höna. Hon springer och stänger av vattnet? Och jag inser att det blir ännu värre att sköja ögat eftersom jag har en mascara som i princip är omöjlig att tvätta bort och det blir knappast bättre av att få mascararester i ögat också..... Hahahhaha.
Det där skulle man ha på film.... Haha.
 
Efter många om och men och väldigt mycket vattenspolande kunde jag öppna ögat allt mer allt eftersom... Men satan vad det gjorde ont. Det inte bara sved lite som det gör om man råkar få schampooskum i ögat utan det kändes som en eldsvåda.
 
Jahopp.
 
När mamma var klar med borstarna åkte hon och handlade och hundra år senare kommer hon äntligen hem med fyra olika bröd, chokladcroissanter, pepsi, kyckling och smögenröra...... och allt känns genast mycket bättre. Vi fortsätter se på Sherlock Holmes, jag somnar, allt är väl...
Till slut ska jag äntligen gå och lägga mig men ser att jag fått ett besked från CSN som jag gladeligen sökte studiebidrag från. Så avslutningsvis på denna hemskt trevliga dag visar det sig svart på vitt att jag inte kommer få något studiebidrag eftersom jag saknar 15hp. Sånt där jag inte riktigt orkar förstå mig på... men...
Jag anade ju detta och det var delvis därför jag skulle försöka mig på att göra omtentan i våras men sedan fick jag för mig att göra en annan helt jävla onödig, meningslös och ännu mer fjiaskutt sak som jag bara känner extrem skam och ångest över......... Så på det förlorade jag ca 6000 i bidrag + 1000 kr för kurslitteraturen.
SMART! Jag kunde ju åtminstone ha pluggat och försökt klara kursen för pengarna.... Haha.
 
Nu har jag lagt ut 29 böcker på annons i alla fall men tror inte jag kommer få någon bok såld ändå.... Skulle jag få sålt alla blir det +5000 kr i alla fall men det kan jag ju drömma om.
 
Man kan ju bli bitter för mindre. Och den sidan som verkar vara lättast att sälja böcker på, eller som flest använder om som kommer högt upp på Google går det inte att skapa konto eller logga in på något annat sätt på. Yay....
Jag har verkligen ingen lust att krångla med att sälja böcker om två veckor när jag ska börja plugga och dessutom har jag fortfarande inte fått tag på alla böcker jag behöver så...
Detta känns ju jättebra. Eller inte. 
 
Tur i oturen att jag bor hemma och inte har några utgifter. Så jag ska verkligen inte gnälla egentligen men ändå. Surt sa räven, om precis allt.
 
Just nu förtjänar jag en stor, röd IDIOT-tatuering i pannan... 
 
Till råga på allt jag är jag ganska säker på att ponnyn har en senskada eller något ännu värre. Den domen kommer på torsdag + skammen över att inte ha undersökt saken tidigare. Iofs hade vi ute distriktsveterinärena och hon har fått en kur metacam åtminstone... men ändå. Jaja.
Idiot är vad jag är, som sagt. Nu fattas det väl bara att farfar dör så är den här hemska sommaren/året/livet komplett.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp