peace at last

Ahhhhhh...
Har lärt mig av de två senaste kvällarna att inte ta ut något i förskott men, jag gör det nu ändå. Lite grann.
Slutade lite tidigare idag, hämtade ut min beställning vilket inte gick som jag hade planerat (raka motsatsen, men vad trodde jag?!?!) och satte mig ute i trädgården och klippte håret när jag kom hem... Japp.
 
Hur som helst. Jag dog. En aning. Tryckte i mig tre muffinsar och en kopp kaffe som eventuellt var från imorse... Tjötade lite med mammsen som hade varit ute och plockat ytterst få blåbär (HAHA) innan jag begav mig ut på en cykeltur med mina nya hörlurar!
 
Köpte äntligen ett par Bose Quiet Comfort 35. Sved lite. De här var 1000 kr dyrare än 25 men ändå mycket billigare än i vanlig butik så jag skall icke klaga. 
 
Anyhoo - jag är så virrig och kan ej skriva halvordentligt DAGENS INSIKT är att man absolut inte ska bry sig om i fall man känner för att göra någonting. Vad är det för dumheter? Hur kan det ha tagit 23,5 år för mig att inse detta?! Det spelar ju ungen roll!!!!!
"Jag känner inte för att plugga..."
"Jag känner inte för att träna..."
"Jag är inte sugen på grönsaker..."
MEN BUHU! CRY ME A RIVER! DET SPELAR INGEN F-ING ROLL!
 
Grattis till mig själv. Ska nog tatuera in det i pannan samt över hela vänsterarmen. På ena foten också kanske.
 
Herregud. Det är bara att göra. 
 
Tacolov för att denna insikt - bättre sent än aldrig...
 
ANYHOO #2
Trots att jag helst av allt ville lägga mig och somna ifrån något dåligt tvprogram i soffan cyklade jag sju kilometer, badade, simmade, plaskade och stretchade i poolen, duschade och tvättade håret, la mig i sängen under mitt vita fluffiga täcke med en misshandlad katt stensovandes i fotändan... Det är lycka det.
 
Men, jag skyller ifrån mig på en ofrivillig depression m.m. Gjort är gjort. De dåliga valen är gjorda. Nu måste jag ta stora kliv bort därifrån vilket inte är det lättaste men om jag bara inser en gång för alla att det inte är så farligt med självdisciplin och att göra saker för att de behöver göras och inte för att jag nödvändigtvis vill eller känner för det så...
 
Good luck chuck. Nu ska jag smörja in mig, byta om till pyajamas, gå ner och äta hamburgare och pommes <3333
 
 
Allmänt | |
Upp