24 timmar

Helt plötsligt, från ingenstans, släppte allt.
Trots trötthet (och lathet) bestämde jag mig för att cykla sex kilometer - vilket jag gjorde - och när jag var hemma vid gården igen bestämde jag mig för att cykla en bit extra. Tills jag såg en mamma och en ponny stå på gräsplätten vid infarten... 
Någon timma eller två senare var veterinären ute, blodet droppade och inget fel kunde hittas. 23.15 satte jag mig i soffan med lite pommes frites och en pepsi; ganska mysigt ändå måste jag säga.
 
Allt väl. Till slut. Bara EXTREMT irriterande trots att jag vet om detta så väl vid det här laget... Tidigare på eftermiddagen tog jag in ponnyn borstade henne och precis när vi gick utanför stallet började enorma regndroppar att falla. Gick kort bit på vägen innan vi vände om och gick tillbaka. Nån timma senare gjorde jag ett nytt försök och vi gick en längre bit (i regnet). Bara det är lite typiskt, att när jag väl verkligen anstränger mig och lyckas - så börjar det regna. Det är ingen fara men symboliken för guds skull. Happ. Och sedan när jag på riktigt mår bra igen och allt känns fantastiskt - kolikkännings-ponny...
 
Märkligt! Mycket märkligt men inte längre förvånande. Grejen är ju den att detta är ytterligare en sak jag missförstått helt och hållet - det handlar inte om att livet ska vara superlätt och superroligt hela tiden och alldeles problemfritt. Det kommer aldrig att hända och det är inte meningen att det ska hända heller.
 
Efter denna extrema dipp har jag nog börjat förstå det lite mer ordentligt. Kanske var det rent utav mitt problemfria liv som utlöste det hela... Har man inte problem så skaffar man sig..
 
 
 
Herregud. Min hjärna är fullständigt förstörd och jag känner mig mentalt handikappad, i alla fall. Det är så jobbigt att veta om hur dum och korkad man är men ändå kan man inte sluta... eller förbättra sig. En dag kanske! 
Jag har som tur är en ny liten plan som mer eller mindre är raka motsatsen till vad jag provat hittills. 
 
Ahhh.... nu ska jag njuta av att vara normal igen och må bra så länge det varar. Förhoppningsvis resten av kvällen i alla fall. Trots få timmar sömn har jag hållit mig vaken i eftermiddag och dessutom varit ute i skogen och gått med mamma och nu duschat och ansiktsmaskat och tagit på mig pyjamas och nu ska jag äta spaghetti och köttfärsås och mysa efter att ha tagit in hästarna vilket jag ska göra nu allra först!
 
Pusshej!
Allmänt | |
Upp