Rätt är inte lätt!

Det man (jag) verkligen måste inse och förstå är att göra rätt inte är lätt. Den rätta vägen är inte den enkla vägen!
 
Det man måste förstå angående ångest, frihet, valmöjligheter etc. är att vi (jag) har friheten och ansvaret att välja. Ja, det är tungt och ångestladdat men jag har möjligheten att välja rätt! ATT VÄLJA! Ska det vara så svårt att först?
 
Jag kan välja vad jag vill plugga (om jag vill plugga), vad jag vill jobba med, var jag vill bo, vad jag vill äta och så vidare i all oändlighet. Nackdelen med att alltid ha det bra är att man inte inser hur bra man (jag) har det...
 
Blir bara trött på mig själv, när jag inte väljer mitt liv utan bara låter livet hända mig och sedan ha mage att gnälla på yttre omständigheter!
 
Jag har velat sluta äta kött sedan jag insåg att det faktiskt är djur som får sätta livet till... men har jag gjort det än? Nope. Det är ju så svårt att välja rätt! Det är så svårt att avstå och så lätt att bara fortsätta på fel spår...
 
Faktum är att det är lättare än någonsin att inte äta kött så därför ska jag göra mitt allra bästa att välja en helt och hållet växtbaserad kost. Åt en laxburgare till middag (sinnessjukt gott) idag och förhoppningsvis dröjer det till nästa gång jag äter något som en gång levt. Jag kommer definitivt göra (äta) det då och då men ska som sagt göra mitt bästa att välja annat. Igår på väg till jobbet mötte jag en bil full med grisar, buhu. Varje gång jag gör det tänker jag att jag aldrig mer ska äta kött - men sen när det väl ligger skinka i kylskåpet kan jag inte riktigt se kopplingen mellan en levande gris och den delikata skinkbiten hahaha, usch.
 
Jaja. Som sagt... Vi får se. Babysteps, säger jag bara.
 
Vågar knappt skriva det men min hy är bättre än någonsin. För första gången på länge börjar jag se hur jag egentligen ser ut; hur sjukt är inte det? Jag vet liksom inte hur jag ser ut utan dålig hy men nu börjar jag få mina aningar. "Tyvärr" blir det ju inte en dramatisk skillnad men bättre i alla fall ;-)
Köpte dessutom ett, i vanliga fall, svindyrt serum från Estee Lauder som redan efter första gången kändes värt pengarna. Kan köpa den för halva priset jämför med Kicks så jag får köpa på mig ett par till innan jag slutar jobba... i fall jag inte kommer tillbaka dit i framtiden. 
 
Japp. Jag vet inte. Som sagt. En sak i taget.
 
Nu blir det tvn för jag orkar inte städa och det ser f ö r j ä v l i g t ut här uppe..... :P Ska städa imorgon dock! Söndagar är mina städdagar!
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp