avlider

Det är heeeeeeeemskt - att vara såhär trött.
Ska verkligen försöka äta mer frukt och undvika allt sött socker förutom det mest nödvändiga som chokladmjölk, lingonsylt om jag är nyttig och äter gröt osv. osv. För mycket socker gör bara tröttheten ännu värre och energin försvinner all världens väg.
 
Jag är inte på dåligt humör eller något nu, just saying: Jag kan inte förstååååå varför jag är fast i detta elände och inte kan ta mig vidare. Jag fattar det verkligen inte. Är det här allt? Det kanske aldrig blir bättre? Kanske måste jag nöja mig såhär... Inte för att jag har det dåligt - bara väldigt, väldigt tråkigt.
 
Som imorse åkte jag tidigt till jobbet för att inte behöva stressa utan komma ikapp och ha en bra dag. Vad händer inte då? 1. Jag måste byta dator igen (eftersom jag är min mamma upp i dagen och bara hattlar hit och dit) och där hade jag inte tillgång till skatteverket 2. Skatteverket fungerade inte överhuvudtaget på säkert en timma.
Jag vaknade, gick upp och åkte sjungandes till jobbet med en positiv inställning och bara en tanke på att göra klart allt i tid osv. osv. men det var bara återigen den ena saken efter den andra hela tiden? Tills det tog stopp och absolut ingenting hände - förrän fem minuter innan jag tänkt gå hem så det tog mig ytterligare en kvart innan jag kunde gå...............................
 
Bara dumma, irriterande saker gång på gång. 
Och nu förstår jag att de kommande åtta veckorna ska jag byta dator varannan dag bara för att en annan person inte kan gå fem meter extra. Åååååååååååh. Bara en sådan sak kan göra mig galen. Funderar på byta till en tredje dator men då känns det fånigt att ba "jag orkar inte hålla på att byta plats hela tiden".......
 
Jaja. Det är bara att börja om igen imorgon... men det är samma sak år in och år ut. Fast jag vet att felet ligger hos mig, eller snarare möjligheten att förändra mig själv och inte omständigheterna men ändå. Det är lättare att gnälla och tycka lite synd om sig själv.
 
Mormor och morfar var här när jag kom hem och de åkte nyss. Vi satt ute på altanen hela tiden och jag somnade i stolen... så skönt men kanske lite otrevligt.... Oh welll. What to do...............
 
Funderar på om jag ska rida lite, eller kanske tömköra åtminstone, nu för att sedan duscha, tvätta håret och till sist göra det jag borde göra vid skrivbordet resten av kvällen... Kanske, kanske. Absolut.
 
 
Allmänt | |
Upp