back to purpose

Några dagars uppehåll - oj, oj, oj.
Vilken vecka, vilket liv, vilka insikter!
 
Det är som en bastu i mitt sovrum men har nu öppnat balkongdörren för att försöka få ner temperaturen något, för att det ska bli lite mer uthärdligt och sovvänligt.
 
Ville egentligen skriva massa saker men känner mig faktiskt äntligen sov-trött så jag ska passa på att försöka sova.
 
Har jobbat sex dagar den här veckan och i slutet av veckan lärde jag mig äntligen något av värde. Att härda ut. Att välja mina tankar och mitt humör! Det gick - till slut - ganska bra.
Nästa vecka kommer också bli en prövning. Min bror ska resa bort och vi måste ta hand om hans katt... på fredag är det midsommar och till sist jobbar jag på söndag igen för att sedan på måndagen börja mina åtta veckors heltid. Det är bara nio veckor kvar! Tills allt är över! Fatta! Hur snabbt det kommer att gå...
 
I vilket fall som helst var det 22 grader i poolen idag så jag har badat, simmat och plaskat omkring tills jag tröttnat ett par gånger. Det blåser halv storm men har ändå varit en fin eftermiddag. Fikade med f.d grannar och deras barnbarn, badade, tömkörde ponnyn, åt middag, gick på en promenad, badade igen till strax efter 21.00...
Så mysigt och härligt.
 
Dock! Har jag tänkt väldigt mycket och malt de gamla vanliga tankarna och funderingarna idag... Har som vanligt inte direkt kommit fram till något men lyckades få på ett program, Idévärlden, på tvn som var väldigt intressant och handlade om exakt det jag ofta tänker på. Nämligen det här med meningslösa arbeten.
På en personalinfo i höstas när en person från "huvudkontoret" berättade om någon sorts nylansering slog det mig nästan av stolen - hur meningslöst deras hårda arbete verkar?! De arbetar med något, hårt och intensivt, för att människor som inte bryr sig ett skit om det egentligen ska handla mer. Det företaget sysslar med är inte någonting jag själv någonsin brytt mig om eller funderat nämnvärt på. Men detta är folks jobb - halva deras liv. Någon rik kapitalist-gubbe har satsat mycket pengar på det här som några andra stackare ska utföra och få ut så mycket pengar som möjligt från...
Alltså...
Det får mig att vara nöjd med mina busenkla och lågbetalda meningslösa arbetsuppgifter i alla fall... Hellre det än att lägga halva sitt liv på... ingenting? Någonting helt onödigt. Mitt jobb är på så vis ganska fridfullt och najs. Ingen press och den tillfälliga stressen är mest bara rolig då den får tiden att gå fortare. 
 
Nå väl... det var lite av det jag inte orkade skriva om.
 
Jag har haft en bra dag även om jag inte blir klok på dessa existentiella funderingarna samt frågan hur mitt liv kunde bli som det blev... och vad jag ska göra annorlunda för att lyckas bättre i framtiden.
 
 
 
Allmänt | |
Upp