en semesterdag

Precis som jag tänkte skriva att det här förmodligen är min sista och nästan enda lilla semester, fick jag jobb-bokning imorgon. Därmed är veckan komplett på jobbfronten. Jag var tvungen att vara ledig idag bara.... Möjligtvis att jag måste vara ledig en dag nästa vecka också men det kanske inte behövs eftersom jag inte ska jobba söndagen efter det igen? Jag vet inte. 
Det enda jag vet är att jag med största sannolikhet kommer uppfylla mitt sparmål till hösten! Även om jag kanske blir tvungen att spendera en del på kurslitteratur.......
 
"Försov" mig imorse till tio över sju. Panik. Någonting i min dröm skrek åt mig att gå upp och då gjorde jag det. Sprang ut i nattlinnet och en fleecetröja.
Blir på riktigt ledsen över det eftersom det för en gångs skull var sol och blå himmel tidigt på morgonen när jag var ledig :( Och så missade jag det bara sådär.
Åt frukost ute på altanen och sedan skulle jag rida ut i skogen med sällskap. Inte för jag vet vad jag skulle göra ute klockan sex på morgonen? Gå runt i trädgården som en annan tomte? Hm.
 
Efter att ha snabb-bakat chokladsnitt begav jag mig ner till poolen och badade bort den värsta ångesten. Såg på TV4 Nyheterna igår kväll i väntan på The Middle och ärligt talat, tanken på ett tredje världskrig kändes inte alls överdriven. Ryssland och USA i Syrien... Amerikanen som dog efter att ha blivit arresterad i Nordkorea... Trump, Putin och diverse andra livslevande troll.
Ay caramba.
Kan inte heller sluta tänka på ett klipp där en amerikansk (tror jag) soldat sprang och hämtade små barn medan två andra sköt till hans försvar. Soldater som krigar är en sak, men att det satt ett gäng barn i smutsen och mitt i kriget är helt sinnessjukt att tänka på. Livslevande, traumatiserade... 
 
Extra märkligt och komiskt att jag då går runt hemma en solig och helt underbar sommardag och mår äckligt dåligt, bara för att andra inte har det lika bra som jag?
Känner mig nästan illamående av ångest över allt möjligt; mycket är dock ältande över alla dumma och pinsamma saker jag har sagt och gjort. 
 
Hur som helst. Nu är jag i min brors lägenhet och håller hans heltokiga katt sällskap. Tog med mig pommes frites, kyckling, ketchup och en burk bubbelvatten som jag ska äta snart hahaha.
Sen ska jag hem och bada igen!
 
Så otroligt, himla härligt om jag bara kunde sluta älta och plågas av saker som inte ens har med mig att göra!
 
 
 
Allmänt | |
Upp