ett nytt avslut - början på omstarten

Jag reagerar så starkt, alldeles för starkt på onödiga saker.
 
Men; I'm done.
Over and out.
 
Grejen med distraktioner är att de distraherar min dödsångest - som förmodligen endast växer sig starkare medan jag är distraherad av helt onödiga, meningslösa saker.
 
Whatever.
 
Tror den värsta pms-perioden börjar lida mot sitt slut. Tankarna börjar klarna en aning. Det börjar kännas lite bättre.
 
Idag har jag storstädat stallet, gått en lång promenad i skogen med lite jogg i början (innan det blev en långpromenad av det hela), börjat läsa Flickan som lekte med elden (herregud vad bra?!) ätit thaimat, plockat undan och förberett inför imorgon. Allra bäst känns det att jag ställde in maten i kylskåpet för en stund sedan innan mamma kom in. Hehe. Frukost och lunch är klappat och klart inför imorgon. Min väska är städat och jag har lagt fram kläder! Som ett duktigt litet barn.
 
Eftersom jag börjat komma på fötter ska jag försöka fortsätta på detta spår. Imorgon ska jag återigen försöka vara lite mer öppen, snäll och rolig. Jag som hade förberett mig i nästan två månader på att "bli en ny person" failade redan första dagen pga. andra människor. Jag trodde jag skulle göra värsta comebacken men det blev bara platt fall. Fritt fall. Som vanligt...
De senaste gångerna har jag blivit sådär grinig igen, ju. Inte lika illa som förra året men snudd på.
Hm.
 
Det är bara att ta tillbaka kontrollen. Disciplinen. Ansvaret. 
Jag har bestämt mig för att... eh. Någonting, glömde av vad, haha.
 
Jo just det, jag ska skriva om mitt lilla urdåliga bokmanus till förhoppningsvis något bättre och skicka in till nya förlag framöver, innan sommaren är slut.
 
Alltså jag har så himla dålig attityd. Jag bara ältar och intalar mig hur tråkigt allt är hela tiden. Precis som när jag gick i skolan. Kära nån vilken dryg människa jag är ibland. Blir verkligen trött på mig själv. Den punkten måste jag också skärpa mig på. Jag måste skärpa mig med precis allt!!!! Skärpning!
 
Har också bestämt mig för att åtminstone gå en kort promenad varje morgon, oavsett väder, nu i sommar. Jag började så fint med att cykla ju och det var inga problem när solen sken och det var typ tjugo grader halv sex på morgonen men så fort det började blåsa lite mer så slutade jag tvärt. Men en kort promenad går alltid och jag är övertygad om att det kommer göra mitt humör lite bättre resten av dagen.
 
Ska bli bättre på att äta mat regelbundet som vanligt. Förbereda mer och inte vara så lat.... Sluta äta alla dessa jäkla chokladbollar som mamma fortsätter köpa fast jag inte kan behärska mig osv. osv. Hon är en riktigt feeder alltså...
 
Och sen bara läsa, skriva, plugga matte och traggla franska och spanska (i alla fall istället för att skrolla igenom Insta, FB och Twitter!!!!!!!!!). Ska ha min egna lilla skola under fritiden hahahaha. Nej men jag måste verkligen förbereda mig inför hösten, i fall jag ska fortsätta plugga + att skriva är min enda möjlighet till en bättre framtid så.... och att läsa också kan göra mig bättre på att skriva.....
 
Det är allt! Receptet på ett enkelt, semi-lyckligt liv! Utöver detta måste jag ju också motionera ponnyn etc. etc.....
 
Men, men. Det är en början i alla fall. Första målet är att gå upp allra senast halv sex imorgon bitti! Helst ännu tidigare!
 
 
 
Allmänt | |
Upp