no adventure

Jahapp.
 
Jag hoppas verkligen att det är sista gången jag skriver detta för jag tror ärligt talat inte att det blir bättre att jag upprepar det och förstärker det gång på gång.
Men fan vad jag blir besviken på livet och precis allt bland.
 
What she said... --->
 
 
Även om jag är medveten om att jag kanske inte försöker hundra procent hela tiden med hela mitt jävla konstanta medvetande - men jag försöker verkligen i alla fall. Hur är det möjligt ens i denna värld att till hundra procent fokusera på något? Att aldrig bli distraherad...
Jag har provat så många saker. Ingenting fungerar någonsin. Inte minsta lilla medvind. Inte minsta lilla wow. Allt är bara så jävla tråkigt och när det inte är tråkigt är det värre än så.
Det händer något roligt så sällan numera att jag värdesätter minsta lilla skratt. Alltså jag skrattar nästan aldrig numera och när jag väl gör det tänker jag: "Oj, nu skrattar jag." :PPPPPPPP
 
Det är huuuuuur skönt som helst att slippa ångest och allt det (fick dock en liten kvick dödsångestattack när jag läste en bok om hur demokratin uppstod förut och insåg att en dag kommer den här tiden också bli till historia.....) - men så fruktansvärt tråkigt när absolut ingenting händer. Jag fattar att det inte blir roligare för att jag gnäller över hur tråkigt allt är men jag vet inte vad jag ska ta mig till?
Jag har förlorat all drivkraft. Jag vill ingenting. Det enda jag känner är att jag vill göra något roligt, häromdagen tänkte jag på hur det skulle vara att bara kunna smsa någon och sedan mötas upp någonstans. En såndär självklar grej jag i hela mitt liv tagit för givet. Förr fanns det alltid någon. Nu finns det ingen.
 
Funderar till och med på att dra med mig mamma till Summerburst på lördag men dessvärre jobbar hon så....... hahahaha. Seriöst. Vad har jag gjort med mitt liv mot mig själv?!
 
Ja. Näe.
Vad ska man göra? Tiden är väl inte inne för min del helt enkelt. Får sätta mig och vänta någonstans. Gå ut och pussa på min ponny; vi gick på en riktig långpromenad i solen och värmen idag. Det var ju trevligt men tyvärr kan jag inte promenera hela dagarna för jag får skoskav om jag går mer än en mil.... Haha.
 
Det är Biggest Loser ikväll igen i alla fall! Det är det roligaste i mitt liv just nu. Två avsnitt i veckan!!!!! Men självklart är det finalen nästa vecka, antar jag? Så det är snart över. Och snart är det sommar på riktigt och då visas det bara ren skit på tv:n så inte ens det har jag hahaha. 
 
Dock verkar det som att det kanske inte blir jättemycket mer jobb den här månaden, inte vad jag vet just nu ialla fall, så då kanske jag kan skaka liv i några bra rutiner inklusive skrivandet som det inte blev någonting med idag. Jag sov hela förmiddagen, gick ut, satt och läste.......... hämtade mamma, åt tacos, såg på tv.......... och nu sitter jag här och gnäller i väntan på BL.
 
Kanske ska jag dock ge mig ut och springa en sväng (hade tänkt göra det tidigt imorse men jag möttes av... ren skit, när jag kom fram till sjön och jag var helt ensam eftersom klockan inte ens var 06.00 så jag bangade, det hade uppenbarligen typ nyligen varit en urspårad fest där så det kändes lite olustigt). För att sedan duscha, tvätta håret, lägga en ansiktsmask osv................ Hm. Tåls att tänka på i några minuter till. 
För innan jag glömmer av det! I fredags åt jag en förrädisk Bounty och hej och hå vilka jävla monster-finnar det kom efteråt. Nu har det gått fyra dagar så det värsta har lagt sig men ändå. Hjälp. Min hy har faktiskt börjat bli jättebra så det blir absolut ingen mer äcklig, sockrig mjölkchoklad för min del. Var lite orolig ett tag att jag inte ens kunde dricka Oatly's chokladmjölk men det verkar gå bra - kanske för att den är gjord på havre och inte innehåller lika mycket socker som godis..............
 
Så, ja. Nu ska jag samla kraft för att gå upp och byta om. Alltså jag hade kunnat springa rakt ut på en gång utan minsta bekymmer men det absolut värsta jag vet är att byta om.............. Vet inte hur många gånger om dagen jag byter om heller. Det är pyjamas, vanliga kläder, myskläder, träningskläder, ridkläder, badkläder, pyjamas igen.... Ibland känns det som att jag inte gör annat än byter om. Som nu, nu blir det andra gången jag byter om till träningskläder!!! Wtf.
 
Herregud vad jag gnäller. Men nu ska jag faktiskt göra allt jag kan för att bara glömma och gå vidare med mitt urtråkiga liv. Jag ska inte bara ta en dag i taget utan en fucking minut i taget. Åtminstone en timma i taget. Mhm.
Det blir säkert jättebra det.
Imorgon ska jag jobba och sedan är jag "ledig" fram till midsommar! Woho. Men det skulle inte förvåna mig om det blir mer jobb. Men! Det viktigaste av allt. Imorgon ska jag vara så JÄVLA glad och rolig och charmig. Inga sura, gnälliga, bittra miner här inte! DET BLIR LATTJOLAJBAN FÖR HELA SLANTEN!!!!!!!!!
Skoja. Men lite gladare ska jag försöka vara. Det hjälper verkligen inte att gnälla, jag vet det, men jag gör det ändå för jag är dum i huvudet.
 
 
Allmänt | |
Upp