peace and pleasure

Nu ska jag äntligen snart sova igen.
Har gått en promenad, planterat ut en halvdöd hortensia, åkt en sväng till donken med mami, sett på big bang theory och nu äntligen fixat och trixat klart med lite böcker i mobilen som jag kan läsa imorgon om det blir tråkigt på jobbet :P
Finns en risk att jag kommer få sitta kvar och vänta.... men nu är jag förberedd så då kanske jag slipper det.
 
Hur som haver... en dag kvar. Imorgon kan jag verkligen äntligen ta det lugnt (det är dock väldigt tråkigt upptäckte jag idag) och sova ut tills på lördag. Ta igen sömn och få till lite vettiga rutiner igen. Det viktigaste av allt är att jag ska börja laga mat! Riktigt ordentligt; ska jag laga mat. 
Enkel men god och nyttig mat haha. Är fett sugen på bara ris, kyckling och currysås..... mmmm.
 
Ska göra allt jag kan för att göra det bästa av vilken situation jag än befinner mig i. 100% medvetenhet och kontroll! Allt blir vad man gör det till.
 
Jo jag kom på förut, jag insåg en gång för alla att den där jäkla "boken" aldrig kommer bli någon bok. Mycket tråkigt. Det kräver mycket mer övning, jag fattar det, men ändå... Är osäker på om jag tycker att det är så pass "roligt" eller värt det. En bok liksom. Jag tycker de flesta böcker är skittråkiga och dryga att läsa.
Mitt främsta mål var att få ihop ett riktigt ordentligt manus som hänger ihop och det tycker jag att jag fick. Nu i efterhand kom jag på att vissa delar verkligen bara var utfyllnad men överlag har alla scener en betydelse och en plats i berättelsen så därför är jag nöjd.
Den stora anledningen till att jag vet att det inte kommer bli något är för att jag inser allt jag kunde förbättra. Jag har inte medvetet tänkt på det men underdagen har den ena saken efter den andra bara ploppat upp och jag fattar att man måste lägga ner mer tid och kraft på texten för att det faktiskt ska bli bra och för att ett förlag ska vilja göra något med det........
 
TRÅKIGT!!!! Men väntat. Jag får nöja mig med att jag är nöjd i alla fall. Nu vet jag en gång för alla att jag inte är något dolt geni eller att jag är speciellt bra på någonting förutom att gnälla. Samt att mina quirks inte har någon betydelse. Jag får helt enkelt ta och växa upp en gång för alla och försöka bli som alla andra.
Eftersom jag är relativt förändrad på insidan och har hittat tillbaka till mig själv kanske jag på ett bättre sätt kan försöka passa in och låtsas vara normal - för att få och behålla ett jobb och någon sorts plats i samhället.
Hur det ska gå till vet jag inte riktigt men jag får väl prova mig fram.
 
En sak är dock säker och det är att jag aldrig når ända fram. Tydligen helt omöjligt. Det kan jag bli lite trött på men okej. Jag ska göra mitt bästa.
 
Nu ska jag sova för jag längtar faktiskt till imorgon och det är ju en trevlig känsla.
 
Taco hej!
 
 
Allmänt | |
Upp