pms-troll

“To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.”
 
Måste. Bara. Gnälla. Lite. Till......
 
Idag stirrade jag på mig själv. Jag rå-glodde på mig själv. Betraktade mig själv, utifrån. 
Inget att rekommendera.
 
Igår kväll såg jag som många andra på One Love-konserten från Manchester. Grät igen, över dem som dog.
 
Imorse vaknade jag med ångest - hallelujah det var länge sedan. Usch och fy och blä.
Gick i alla fall upp i tid så jag hann äta rostade mackor med ägg och dricka kaffe...
 
Därefter var jag på ganska bra humör fram till lunch, har jag för mig, men sedan gick det bara utför.
Det är så sjukt att veta att jag är fast här. Helt och hållet jävla fast. Det insåg jag idag.
Djuuuuuuupa andetag.
 
Jag kanske inte har försökt tillräckligt länge, man kanske måste kämpa i mer än fem - sex - sju år. Vad vet jag. Det enda jag vet är att jag inte sitter i sjön; jag har det hur bra som helst - men jag vill inget annat än att uvecklas. Jag vill framåt och det är inget annat än ren jävla mänsklig överlevnadsinstinkt. Det är därför vi inte bor i hyddor med stampat jordgolv eller i grottor. 
Det är som att hela världen, resten av jordens befolkning, går framåt (vissa i alla fall) medan jag bara står kvar här och inte kan röra mig en millimeter. Man får ju klaustrofobi för mindre. Väggarna kryper närmare för varje dag som går. Taket närmar sig golvet...
 
Jag försöker verkligen hitta strategier för att överleva denna tristess men dagar som denna känns det lite övermäktigt - jag vill absolut ingenting. Det enda jag tänker nu är 1. jag kommer aldrig bli normal 2. jag kommer aldrig få ett fast jobb 3. jag kommer skriva en riktig bok som blir publicerad.
 
Det är verkligen samma sak år ut och år in. Kom nyss på att jag förmodligen har pms två veckor i månaden vilket blir 6 månader om året................ Mhm. Lätt att vara positiv och få till en varaktig förändring då.
 
Idag är jag otacksam, dryg, otrevlig och allmänt dum i huvudet. Det är bara så det är och så får det vara. 
Nu ska jag tvätta av mig mitt äckliga smink som irriterar ihjäl mig, dricka kaffe, mosa i mig chokladbollar och se på Netflix.
 
Taco hej.
 
 
 
"All skit fryser"
Allmänt | |
Upp