skogstokig

I så många år har jag kämpat mig igen en depression, utmattning och fruktansvärt dålig hy....... till absolut ingen nytta.
Allt är bättre än någonsin (=sedan 2012) men snart blir jag deprimerad igen eftersom...... det inte finns något här.
 
Allt är mycket bättre men jag kan inte påstå att jag är gladare för det. 
Istället längtar jag efter att få ett fast jobb, kunna flytta hemifrån osv. osv. Blir jag lycklig då? Knappast.
 
Jaja, jag längtar ändå självklart efter en egen lägenhet. Det vore trevligt men just nu är det inte möjligt. Ibland kan jag inte låta bli att tänka på vad som händer om jag får tag på en fin hyresrätt. VAD SKA JAG DÅ GÖRA MED ALLA MINA PENGAR?!?!?!?! Då kan jag köpa i princip precis vad jag vill, inom rimliga gränser. En helt ny bil, en häst, en dyr katt.... Vad som helst (i princip)....
 
Men det är svårt, mycket svårt. Kan fortfarande inte se hur jag ska kunna få ett fast jobb i framtiden. Det känns högst avlägset.
 
Anledningen till att jag inte kan acceptera detta är att jag är så uttråkad. Jag kan inte fokusera på någonting, varken böcker, film, tv, podcasts - ingenting. Skrolla är det som går bäst, tyvärr, så klart....
 
Imorgon är jag tacolov ledig igen. Av någon jäkla anledning är jag 9 av 10 gånger ledig just den dagen som mamma är ledig - det börjar bli ganska tröttsamt. Mest för hennes del tänker jag, som så sällan får vara hemma ensam och ostörd. Men imorgon är jag hemma ensam så får se om jag får något gjort då. 
 
Jag har googlat i timmar på olika varianter av "fritidsintressen". Höjden av uttråkan med andra ord, när man försöker kopiera någon annans intresse men dessvärre hittade jag ingenting.
Det enda jag kommit på som jag kan göra är att kasta pil hahahahah. Tänkte göra det förut men då låg katten och sov under piltavlan så jag lät bli..... hehe.
Till slut kom jag att tänka på Wii. Då kan man ju nästan utöva någon sport och i alla fall göra något aktivt. Så jag försökte hitta en Wii-konsol men de har tydligen slutat säljas? Jag fattade ingenting. Hittade en på blocket i alla fall, så jag smsade och frågade om jag kunde köpa den för ett par hundra under utsatt pris men fick inget svar hahahahahah. Så jävla typiskt men kanske lika bra. Då sparade jag dem pengarna. Om jag känner mig själv rätt skulle jag tröttna relativt snabbt ändå. Tv- och datorspel har aldrig varit min grej. Tycker bara inte att det är speciellt roligt. Och jag är så dålig på det.
 
Nu ska jag nog byta om för att ge mig ut och springa en sväng, sedan putsa lite träns osv. kanske om livet inte runnit ur mig.
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp