inskickad uppgivelse

Klart. Finito. Nu skiter jag i det här.
 
Det känns verkligen skönt på alla sätt och vis. Nu är det över. Ångesten är ganska påtaglig fortfarande men om några dagar kommer allt att vara glömt. Som jag har ältat den eventuella utgången. Vilka drömmar jag har haft... 
Helt orealistiska i betydelsen att jag inte ens vill det egentligen.
 
Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag vill just nu. Verkligheten känns alldeles för verklig. Jag drömmer inte direkt om någonting just nu...
 
Imorgon ska jag söka ett jobb jag tack och lov lyckades få syn på igår som genom ett litet mirakel. Men då kommer nästa problem. Tänk om jag skulle få ett heltidsjobb - ska jag bara jobba där tills jag dör då? Jobba 7-4, komma hem och laga mat, se på serier, duscha, städa, promenera..... Det känns så jävla meningslöst? Det är ju i de här lägena - i alla lägen visserligen - som dödsångesten blir extra irriterande.
Jag kan inte göra någonting utan att den gör sig påmind. Varför, varför? Jag kommer ändå dö och allt kommer försvinna. 
Ahhh shit. Det går icke att tänka på men det är lite som att peta på en sårskorpa alltså.............................
 
Det som stör mig mest är att vara som jag är absolut inte är till någon nytta.
Som av en märkligt lämplig händelse såg jag ett klipp på FB imorse med olika delar av tal från diverse framgångsrika människor som betonade det här med att vara annorlunda osv. och det lät ju hur bra som helst! Woho, liksom, precis som jag! 
...............
Fast nu lever ju jag i verkligheten. Den här tråkiga verkligheten som jag inte kan ta mig ur hur jag än försöker. Där man inte blir "belönad" för att vara annorlunda.
 
Buhu.
 
Men tillbaka till morgondagen. Jag ger nog faktiskt upp det här med skrivandet. I alla fall veckan ut. Imorgon ska jag bara söka det där jobbet, rida och/eller springa och se på tv/Netflix! Inte göra någonting alls med andra ord.
 
Det bästa jag har gjort är att gå upp tidigt och göra mig i ordning i lugn och ro på morgonen btw. Som imorse. Sov i knappa fem timmar, gick upp klockan tre för att släppa ut en gapig katt och la mig sedan på soffan bredvid en sovande katt. Pga. vädret gav jag mig inte ut sedan (mellan halv sex och sex) utan istället chillade jag inne och fortsatte redigera min älskhatade text... Mycket bra.
 
Det var väl det. Nu ska jag bara drömma om och planera min supertråkiga men ändå mysiga och härliga vardag... och sova hoppas jag!
 
 
Allmänt | |
Upp