success W3

Kan inte påstå att jag känner mig jätteglad men det borde jag göra.
För jag är nu uppe i 30 000 ord. Det är tiotusen ord i veckan det, som planerat än så länge. Och jag har inte ens skrivit speciellt mycket idag även om jag började tidigt imorse. Jag har mest organiserat och strukturerat lite hittills. Det går lite trögt.
 
Jag har ingen aning om vad resten ska handla om. Problemet med att jag inte riktigt har ett syfte eller en handling kvarstår. Har skrivit kanske minst 50 sidor i Word, 30 000 ord, om "ingenting". Alltså jag har bara kommit på saker och ting allt eftersom. Det skrämmer mig lite men jag släpper rädslan och fortsätter i alla fall. Har det gått bra så här långt så är det bara att fortsätta. Jag har en hel del kvar på lager men som sagt, min farhåga är att det inte riktigt finns en röd tråd - en historia - vilket vore väldigt tråkigt om så är fallet. Det kanske blir för spretigt. För många karaktärer, för mycket kladd?! Hur ska jag veta?!
 
Det spelar ingen roll. Om inte detta blir bra så har jag två bokidéer till att ge liv till, så jag kommer inte vara sysslolös framöver. Dock funderar jag på hur det blir om jag börjar plugga i höst...... Suck. Men det är inget att oroa sig för nu. Det är däremot jävligt irriterande att jag delvis tog ett studieuppehåll för att kunna skriva, för TVÅ ÅR SEDAN, i november 2015, men inte började skriva förrän i april 2017....... Visserligen "provskrev" jag innan det men ändå. Inte för att det är någonting att älta men jag menar bara, jag hade antingen kunnat ha en kandidatexamen nu eller en färdigskriven bok men jag har varken eller. Ingenting. Nada. 
Vad jag har nu är dock ett välmående sinne, lugn och ro samt ett mycket bättre humör och en starkare själ! Det är jag mycket tacksam för. Kanske behövde jag all denna tid ändå, för att kunna komma igång och klara av framtiden på ett bättre sätt. 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp