utbrott + gnäll

Imorgon ska jag inte äta ett enda gram (överflödigt) socker. Ägg och tomater till frukost. Kyckling, avokado, paprika och gurka till lunch. Någonting, någonting på eftermiddagen/kvällen som inte har något med socker att göra. Kanske havregrynsgröt utan sylt. Kanske med ananas i? Fast det är ju ganska sött..... om än naturligt....
 
Anledningen är att jag börjar bli en ordentlig prickigkorv över hela kroppen. Satans utslag. Vet inte om de även beror på stress men man blir ju inte direkt mindre stressad av att ha kliande, okända utslag heller?!?! En ond cirkel bara.
 
Har i alla fall tagit bort en tempurmadrass jag haft senaste tiden, bäddat rent, duschat.... Dricker té med bara massa kryddor och örter typ... + har ännu en gång tagit en tablett mot nässelutslag min mamma hade sedan förra året när hon hade liknande utslag. Råkade klia sönder en förut när jag inte tänkte mig för, trodde det bara var allmänt kli för en stund, och mhm, de liknar på pricken utslagen mamma hade. Så jag vet inte...
Det är inte jätteroligt direkt. Blir besviken på min kropp haha.
Men som sagt. Antalet chokladbollar och Pepsin jag druckit de senaste dagarna kanske har gjort sitt också.
 
Blev så hangry förut att jag mosade i mig ganska många smörgåsar hahaha. Fan. Det är hemskt att bli sådär arg och upprörd bara för att jag inte ätit på ett tag. Jag skulle ta en banan på eftermiddagen, jag var så nära - men glömde ändå av det. Jag var ju inte hungrig men jag behövde ändå verkligen äta något.
 
Baaah. Jaja. Som sagt. Det är okej. Försöker lugna ner mig en aning.... uhmmmmmmm.
 
Tråkigt, tråkigt. Ska försöka acceptera detta och gå vidare. Försöka att ta det lugnt och inte bli ännu mer stressad pga. utslagen. Är bara rädd för att det är skabb eller något haha. Det hade verkligen inte varit roligt.
Jaja! Nu har jag gnällt färdigt. Måste försöka vänja mig av med det stegvis. Att gnälla på utslag är väl dock ganska legitimt. Det är faktiskt ett problem och kanske en sjukdom. Men jag ska göra mitt bästa för att äta så bra som möjligt ifall det har något med saken att göra.
 
Godnatt.
 
 
Allmänt | |
Upp