Vägen tillbaka

Inte nog med att jag försöker vänja mig av med att skrolla; jag ska försöka skriva lite mer "seriöst" här. Det verkar inte som att min hjärna mår bättre av att jag vräker ur mig "allt" (allt och allt...) jag tänker på heller (jag orkar inte ens själv läsa det hahaha).
Måste hitta ett mellanting!
 
Bah. Igår kväll satte jag ett mål på 50.000 ord idag men jag har faktiskt fortfarande inte ens börjat skriva idag. Klockan är snart 18.00. Dock sov jag ca två timmar mitt på dagen - istället för att börja skriva så det kanske blir en sen kväll... Hoppas det!
 
Eftersom jag vill skylla min trötthet/lathet på något får det bli dels PMS som får skulden och dels pollen.
Det är tråkigt för jag har varit så duktig hittills med att inte sova på dagarna eller ens eftermiddagarna!
 
Och så vill jag skylla på att jag helt plötsligt inte behövde jobba. Jag var ju så redo för det. Jag är så trött på att vara hemma hela dagarna - det är så tråkigt! Får ärligt talat dåligt samvete över att mina stackars föräldrar jobbar och jobbar; och när de kommer hem gnäller jag över att jag är så trött och lat! Haha! Jag hade gett mig själv en käftsmäll... om jag jobbat en hel dag och sedan gnäller mitt andra jag som bara varit hemma på trötthet...
 
Nå väl. Får se om jag kan sätta fart med skrivandet nästa vecka - imorgon. För det tråkiga är att jag inte skriver mer än om jag hade jobbat! Det är det som är det störiga. Förstår inte vad jag har gjort hela dagarna?
 
Nu börjar jag spåra ur igen - men - jag kom på förut att anledningen till att jag varit hemma mycket; anledningen till att mitt liv går i slowmotion; är ju att jag mådde extremt jävla dåligt under många år och till slut inte hade något val än att bara ge upp allt och börja om från början. När jag ändå hade chansen valde jag att göra om och göra rätt. Det är lätt att glömma av det, konstigt nog, nu när jag är ute på andra sidan en aning. 
 
Jag får se hur det går med skrivandet nästa vecka och hur det blir med jobb efter nästnästa vecka; annars får jag väl försöka hitta ett till extra jobb men samtidigt är det bara en och en halv månad kvar så jag vet inte hur värt det är?! Kanske ska passa på att vara ledig om det nu blir så.
 

I alla fall har jag gjort de viktigaste sakerna idag. Mockat, borstat ponnyn ordentligt och ridit, sprungit, gått en promenad samt duschat. Det har varit så varmt och skönt hela dagen, alldeles lagom, och dessutom började det regna den sista stunden jag sprang! Så härligt! 
 
Pappa håller på att grilla så jag ska nog vila liiiiite till och sedan sätta igång att skriva efter maten. Kom på förut, som lite inspiration, att jag i alla fall är släkt med "författarsläkten i norr" hahaha. Det kan ingen ta ifrån mig hur usel den här jävla "boken" än blir :P 
Men som sagt, det här skrivandet är nog bara ett steg på vägen. Det är inte det slutgiltiga målet. Jag vill inte bli en författare på heltid i vilket fall som helst, tror jag inte. Det är bara det... att jag vill ha lite valmöjligheter och möjligheter överhuvudtaget. Har fortfarande lite svårt att tro att jag någonsin kommer kunna få ett "riktigt jobb". Eller ens klara av att plugga i tre år utan att gå bananas. Fy fan. 
 
Jaja. Som sagt... Det blir som det blir.
 
 
Allmänt | |
Upp