Fredag

Det finns många saker jag skulle vilja skriva om men av olika, okända anledningar går det uppenbarligen inte. Många intressanta händelser/ögonblick har inträffat som det vore roligt att dokumentera, analysera och berätta om. 
 
Det närmaste och mest enkla exemplet hände igår; en av många saker. Jag var lite optimistisk och inte uppdaterad om mina "vänskapsrelationer"... För att göra en lång och egentligen ointressant historia kort skrev jag i en gruppchatt om att betygen hade kommit. En person svarade att hon fått det redan kvällen innan. När vi sedan träffades senare på dagen bad hon lite snabbt om "ursäkt" för hon hade skrivit i en annan gruppchatt om att betygen var satta.
 
Andra saker hände/pratades om vilket fick mig att inse en hel del saker. Om mig själv, alltså.
 
Jag blev inte det minsta "ledsen" eller kände någonting alls om att jag blivit exkluderad. Faktum är att jag tvärtom tycker att det är väldigt skönt och det måste jag ibland påmmina mig själv om! Jag vill inte behöva skriva med människor i tid och otid... jag hatar det. Been there, done that - orkar bara inte göra det längre.
 
Det jag blir lite förvånad över är andra människors... beteende. Vilket inte är någonting jag funderar på mer än just att jag då och då som sagt blir lite förvånad. Jag noterar och tänker bara jaha. Haha...
 
Saken är den att jag har lurat mig själv och jag blir ständigt lurad av allt och alla. Det är inget fel med att anpassa sig men någon måtta får det vara. Jag behöver hitta den berömda balansen bara.
 
Våga vara ensam.
 
Ibland ser man inte skogen för alla träd, eller alla träd för hela skogen?
 
Det finns dock en person som jag finner väldigt intressant. Hon verkar väldigt bra, stark och litelite sådär som jag. Nu när jag tänker efter är det inte så konstigt, hon är ett par år äldre än mig vilket passar perfekt in i mina tidigare mönster. I vilket fall som helst känns det bra; hon är lite av en "vardags-förebild" samt någonting jag precis glömde bort...
 
Det har varit en riktigt skitvecka men jag ska verkligen försöka vända det nu. Cuz' Jag vet vad vad jag vill igen!
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp