orkar. inte.

Usch, usch, usch. 
Min koncentrationsförmåga är på en all time low. Föreläsningarna är så sinnessjukt tråkiga. Får typ ångest av att höra dem, fast ändå inte, snarare någon sorts cringe. Vet inte heller riktigt exakt vad jag ska plugga på, eller jo det gör jag men... koncentrationen - motivationen...
 
Som tur är, kom jag på, är det ju ca 3 veckors uppehåll över jul och nyår fram till tentorna och då kommer jag verkligen kunna ta igen det. Hoppas jag. Jättebra uppskjutar-ursäkt.
 
Nje... Jag saknar att jobba ärligt talat även om jag inte vill gå tillbaka till något av mina gamla, inte ens lite extra. Dåligt betalt (alltså väldigt dåligt + jag tror att jag ständigt blir lurad för jag får samma lön varje år vilket verkar ganska skumt men jag orkar inte ifrågasätta vilket antagligen är anledningen till att de lurar mig och anledningen till att jag tror att de lurar mig) och arbetsuppgifter jag kan göra i sömnen, snark. Mitt stora problem är dessutom denna fruktansvärda trötthet så om jag hade jobbat hade jag inte ens orkat öppna en bok eller kunnat stå ut på föreläsningarna vilket jag knappt gör som det är.
 
Dock känner jag att jag verkligen vill göra något åt min ekonomi, dvs. göra något med mina sparpengar men jag vågar inte. Orkar inte. Tror jag i så fall satsar på att spara de små korvörena jag har och sälja kurslitteratur istället haha.
Ska bli intressant och se om jag får något CSN någon gång, och något lägenhetskontrakt. Det verkar dött på de fronterna. 
 
Nu måste jag åka och hämta mamma. För att göra allt ännu lite jobbigare är jag plötsligt vrålhungrig men jag får väl äta en banan i farten. 
Ahhhh, detta var verkligen inte min vecka. Inte alls. Var ute och gick med ponnyn förut och svettades som ett odjur samtidigt som jag nästan förfrös andra kroppsdelar?!?! Hur är det möjligt?! Det värsta var att jag hade nytvättade, rena, fräscha "innekläder" underst närmast all svett och jag ville verkligen inte svettas i dem. Baaah. Samtidigt som det som sagt ändå var svinkallt och jag frös?! Så jävla vidrigt och det finns få saker som kan göra mig så upprörd som att svettas hahah.
 
Usch. Och nu åkte pappa iväg i den stora bilen i vanlig ordning och vi får prutta omkring i den lilla äckliga skitbilen. Och så måste jag stressa iväg för att hämta mamma nu - bara för att sedan sitta och vänta i en kvart på henne. Kill me. 
 
Kommer få ett sista pms-breakdown om 3, 2, 1....
 
 
Allmänt | |
Upp